حضور یک‌میلیونی در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در قم/ تغییر مسیر تشییع تصمیم درستی بود/ خلأ ستاد اطلاع‌رسانی مشهود بود

شهر بیست/ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به حضور یک‌میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر سردار سلیمانی و هم‌رزمان شهیدش در قم گفت: از شهرهای مختلف شمار زیادی از مردم وارد قم شده و در این مراسم حضور داشتند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
حضور یک‌میلیونی در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در قم/ تغییر مسیر تشییع تصمیم درستی بود/ خلأ ستاد اطلاع‌رسانی مشهود بود
شناسه : 17213 | انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از تسنیم قم، محسن بهشتی عصر امروز در کمیته حمل‌ونقل و ترافیک استان که در سالن جلسات معاونت امور عمرانی استانداری برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی اظهار داشت: از خداوند متعال می‌خواهیم به بازماندگان حوادث اخیر صبر عنایت کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم به تشییع باشکوه پیکر پاک و مطهر سردار حاج قاسم سلیمانی  و هم‌رزمان شهیدش از سوی مردم قم اشاره کرد و گفت: در این روز جمعیت زیادی از شهرهای اطراف و حومه به شهر مقدس قم آمده بودند که به علت حجم بالای جمعیت مسائل و مشکلاتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مطرح‌شده که لازم دیدیم در مورد آن صحبت کنیم.

وی بیان کرد: مراسم خوبی برگزار شد اما رخ دادن یک سری مسائل بدیهی است، برای نمونه تأخیر ایجادشده در انجام مراسم تشییع یکی از موارد تأثیرگذار در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم بود.

بهشتی، پای‌کار آمدن همه مسئولان برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم را مورداشاره قرار داد و تأکید کرد:همه دستگاه‌ها، موکب‌ها و نهادهای مردمی به‌منظور برگزاری یک مراسم باشکوه پا به کار بوده و در میدان بودند تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، تغییر مسیر مراسم تشییع از سوی شورای تأمین استان را تصمیمی درست و صحیح ارزیابی کرد و گفت: در این شورا مسیرهای مختلفی برای تشییع مطرح شد و یکی از گزینه‌ها همین بلوار پیامبر اعظم(ص) بود که درنهایت با توجه به حضور جمعیت عظیم در اهواز و مشهد و بعد هم تهران مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) برای مراسم تشییع در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به‌مواجهه مردم با برخی مسائل و مشکلات در مسیر برگشت از مسجد مقدس جمکران ابراز کرد: پیش‌بینی‌های لازم انجام‌شده بود اما به دلیل ازدحام جمعیت، اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها امکان برگشت نداشتند، و علیرغم پیش‌بینی‌های انجام‌شده نتوانستیم خدمات مورد انتظار را در اختیار مردم قرار دهیم.

بهشتی با اشاره به حضور یک‌میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر سردار سلیمانی و هم‌رزمان شهیدش در قم ابراز کرد: از شهرهای مختلف شمار زیادی از مردم وارد قم شده و در این مراسم حضور داشتند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تأکید بر لزوم آسیب‌شناسی خدمات‌رسانی به مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی و هم‌رزمان شهیدش گفت: خوشبختانه در قم شاهد اتفاق ناگواری در این مراسم باشکوه نبودیم و فقط از امکانات لازم برای خدمات‌رسانی به مردم به نحو احسن استفاده نشد.

بهشتی تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته در زمان کوتاه بسیار خوب بود اما نباید از کمبودها غافل باشیم.

وی یادآور شد: مراسم تشییع بسیار بی‌نظیر بود، البته در مراسم تشییع آیت‌الله بروجردی و ورود امام راحل به شهر مقدس قم شاهد این حجم جمعیت بودیم و شاید بتوان گفت این مراسم سومین مراسم پرشور با این حجم جمعیت در تاریخ قم بود.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در استان ناوگان حمل‌ونقل عمومی جوابگوی این‌همه حجم جمعیت نیست چراکه امکانات کمی داریم و باید برای رفع این مشکل اقدامات اساسی صورت گیرد.

بهشتی با بیان اینکه رودخانه قم فقط برای زائر نبوده و قمی‌ها هم از این مسیر استفاده می‌کنند، افزود: در فروردین امسال از یک سیل ویرانگر نجات پیدا کردیم و اگر ۳۰ سال پیش بود و دو سه سد بالادست نداشتیم تمام شهر را سیل می‌برد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی خط A مترو، حجم زیادی از جمعیت از روی زمین به زیرزمین انتقال داده‌شده و جابجا شوند.

بهشتی در پایان با بیان برخی نقاط ضعف برگزاری مراسم تشییع، یکی از این نقاط را عدم تشکیل ستاد اطلاع‌رسانی عنوان کرد و گفت: نیاز به تشکیل ستاد اطلاع‌رسانی مراسم بود تا تمام اطلاع‌رسانی‌ها از طریق این ستاد صورت بگیرد و در این میان فضای مجازی ظرفیت خوبی برای اطلاع‌رسانی این مراسم‌ها بود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.