مصرف دخانیات در ۳۶درصد زنان ساکن حاشیه شهر قم

شهر بیست/ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از مصرف دخانیات در ۳۶ درصد از زنان ساکن در حاشیه شهر قم خبر داد و گفت: نرخ استعمال دخانیات در قم ۱۴.۲ درصد است که ۹.۸ درصد آن را بانوان، جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مصرف دخانیات در ۳۶درصد زنان ساکن حاشیه شهر قم
شناسه : 17179 | انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، سیامک محبی در دهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قم که در تالار امام رضا (ع) فرمانداری قم برگزار شد، گفت: بر اساس آمار و اطلاعات سال ۹۷ و همچنین اطلاعاتی که در طول یکی دو ماه اخیر جمع آوری شده، فرهنگ و شیوه مصرف مواد مخدر در قم تغییر پیدا کرده است.

وی افزود: در حالی که در تا کمتر دو دهه پیش مصرف قلیان اقدامی نامطلوب به شمار می‌آید، ولی هم اکنون قبح آن از بین رفته و حتی در بین بانوان نیز شیوع قابل توجهی دارد. نرخ استعمال دخانیات در قم ۱۴.۲ درصد است، که ۹.۸ درصد آن را بانوان، جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

محبی با بیان اینکه ۷۶ درصد جامعه در معرض استنشاق دود دست دوم سیگار قرار دارند، گفت: طبق نظر سنجی انجام شده از گروهی از نوجوانان استان ۵۶ درصد از آنها حداقل یک بار مصرف دخانیات را تجربه کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه هر گونه اقدام برای مبارزه با دخانیات باید از مناطق حاشیه‌ای شهر قم صورت گیرد، بیان کرد: ۳۶ درصد از زنان ساکن در حاشیه شهر قم دخانیات مصرف می‌کنند.

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.