مقصران سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی محاکمه شوند/ نباید از این حادثه به راحتی گذشت

شهر بیست/ امام جمعه رفسنجان در مراسم یادبود دو تن از جان‌باختگان سقوط هواپیمای اوکراینی در قم با تأکید بر اینکه نباید از کنار این حادثه به راحتی گذشت، گفت: باید مقصران این حادثه از طریق مراجع ذیربط قضایی محاکمه شوند چراکه این مطالبه خانواده جان‌باختگان است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مقصران سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی محاکمه شوند/ نباید از این حادثه به راحتی گذشت
شناسه : 17128 | انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عسکری عصر امروز در مراسم یادبود دو تن از جان‌باختگان حادثه سقوط هواپیما که در مسجد امام حسن مجتبی(ع) در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی به دلیل خطای انسانی بوده است، اظهار کرد: به صرف اینکه اعلام شود این حادثه و اصابت موشک به هواپیما خطای انسانی بوده ما بسنده نمی‌کنیم و باید مشخص شود که قصور یا عمدی در کار بوده یا خیر و اگر کسانی در این حادثه تقصیری یا تعمدی داشتند باید با آنها برخورد جدی شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید از کنار این حادثه راحت گذشت تصریح کرد: باید با جدیت و قانون‌مند بررسی و کارشناسی حادثه صورت گرفته و از طریق مراجع ذیربط قضائی مقصران محاکمه شوند چراکه این مطالبه خانواده جان‌باختگان است.

امام جمعه رفسنجان با اذعان به اینکه جان انسان‌های بزرگ و ارزشمندی در این حادثه از دست رفته است افزود: هرگز اجازه نخواهیم داد افراد مغرض، مسئله‌دار و مریض از این حادثه سوء استفاده کنند و با حرکت‌های زشت خود به اصل و حاکمیت نظام کمترین خدشه‌ای وارد کنند.

وی بیان کرد: جان همه ما فدای اسلام و انقلاب و رهبر عزیز و عزادار انقلاب است؛ نباید اجازه دهیم کمترین خدشه‌ای به جریان انقلاب و سپاه وارد شود چراکه سپاه در مقابل این جلادان و جهان‌خواران و ستمگران و آدم‌کش‌ها سینه سپر کرده و سردار سلیمانی زیر پرچم همین سپاه مقابل مزدوران و ستمگران ایستاد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عسکری بر لزوم مجازات مجرمان این حادثه بدون وارد آمدن کمترین خدشه به نظام اسلامی تاکید کرده و گفت: رژیم صهیونیستی در جنگ ۶ روزه با اعراب به تنهایی در مقابل ارتش‌های مقتدر دنیا ایستاد و پیروز شد اما سردار سلیمانی سپاهی دست مردم فلسطین را در مقابل اسرائیل پر کرد و این رژیم منحوس ۳۳ روز به حزب‌الله جنگید و نتوانست به پیروزی برسد.

وی خاطرنشان کرد: چه بسا دست‌هایی در کار بود تا این حادثه به دست سپاه اتفاق بیفتد تا خدمات سپاه و جایگاه ارزنده آن خدشه‌دار شود و مبادا در این برهه آب به آسیاب دشمن بریزیم.

امام جمعه رفسنجان با تاکید بر اینکه نمی‌گذاریم کمترین خدشه‌ای به سپاه وارد شود افزود: صلابت سپاه در اعلام این حادثه ستودنی است؛ اینکه فرمانده هوافضای سپاه اعلام کرد که ما این کار را انجام دادیم و عذرخواهی کرد و ابراز تاسف داشت نشانه صلابت سپاه است.

وی گفت: معنای بصیرت همین است که مراقبت کنیم که عصبانیت و عزاداری و خشم ما سبب نشود به ارکان مقتدر نظام کمترین آسیبی وارد شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.