برگزیدگان پنجمین جشنواره رسانه و مهندسی معرفی شدند+تصاویر

شهر بیست/ اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه و مهندسی در قم با معرفی و تجلیل از نفرات برگزیده برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزیدگان پنجمین جشنواره رسانه و مهندسی معرفی شدند+تصاویر
شناسه : 1712 | انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه و مهندسی با حضور امین مقومی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم، محمدجواد محرابی معاون مطبوعاتی و تبلیغاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، مرتضی داستانی مدیرعامل خانه مطبوعات، ابراهیم سلیمانی رئیس انجمن عکاسان قم و برگزیدگان این جشنواره در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

مهندس امین مقومی در این مراسم اظهار کرد: جشنواره رسانه و مهندسی امسال نیز با شرکت خبرنگاران و اهالی رسانه، هنرمندان و عکاسان برگزار شد که امیدواریم این جشنواره در راستای فرهنگ سازی رعایت مقررات ملی ساختمان و حساسیت جامعه به مسائل فنی و مهندسی در عرصه ساخت و ساز توانسته باشد تأثیرگذاری لازم را به همراه داشته باشد.              

وی ابراز داشت: بحث بازنگری نظام مسکن و شهرسازی با رویکرد خانواده موضوع مهمی است که باید بدان توجه شود و موضوع دیگری که رسانه ها در این زمینه می توانند به آن بپردازند حقوق بهره بردار در صنعت ساختمان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم افزود: امروز کیفیت ساخت و سازها در قم در مقایسه با سایر نقاط کشور از شرایط قابل قبولی برخوردار است؛ هر چند که باید به آسیب ها در حوزه فنی و مهندسی و همچنین در حوزه فرهنگ سازی در عرصه صنعت ساخت و ساز توجه شود.

مقومی ادامه داد: خبرنگاران و عکاسان و همچنین هنرمندان می توانند با انعکاس مطالب و گزارش های تخصصی و همچنین با بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل عکس و قالب ها دیگر رسانه ای در رشد ، ارتقا و افزایش کیفیت مهندسی کشور تأثیرگذار باشند.

وی ابراز امیدواری کرد تا در دوره آتی جشنواره رسانه و مهندسی،  با همکاری نهادهایی همچون وزارت راه و شهرسازی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، خانه مطبوعات استان و انجمن عکاسان قم بتوانیم شاهد برگزاری مطلوب تر این جشنواره باشیم.

*جشنواره ها  نقش مهمی در غنا بخشی مطبوعات و رسانه ها دارند

مرتضی داستانی مدیر عامل خانه مطبوعات استان قم نیز در این جلسه  با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری جشنواره رسانه و مهندیسی در قم اظهار کرد: هدف از برگزاری این گونه جشنواره های رسانه ای، ترویجی است که باید به این بُعد توجه ویژه داشت.


مرتضی داستانی گفت: جشنواره ها  نقش مهمی در غنا بخشی مطبوعات و رسانه ها دارند؛ از این رو باید از مجموعه های که در این حوزه وارد می شود قدردانی کرد و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم نیز قبل از ورود به حرفه مهندسی، کار خود را در عرصه رسانه آغاز کرده و به همین دلیل برگزاری این جشنواره را در نظام مهندسی بنا نهادند و هر ساله شاهد برگزاری این جشنواره هستیم.

وی تأکید کرد: نفس برگزاری جشنواره رسانه و مهندسی مطلوب است اما در عین حال باید مراقبتی از این جشنواره داشت و دائم اهالی رسانه را درگیر مباحث مرتبط و تخصصی ساخت و ساز و موضوعات شهری کنیم که در این صورت نوع خروجی ها می تواند تأثیرگذار باشد .

مدیر عامل خانه مطبوعات استان قم عنوان کرد: در این گونه جشنواره های ترویجی ، بحث برگزیده شدن آثار در درجه دوم قرار دارد و مباحث مطرح شده و فرهنگ سازی و ترغیب جامعه به توجه داشتن در موضوعات مورد هدف،  اولویت اول را دارد و رسانه ها نیز باید هر چه بیشتر درگیر این گونه موضوعات شوند و نباید در فاصله برگزاری سالانه این جشنواره، موضوعات  مد نظر در رسانه ها کم رنگ شود که در این صورت ممکن است اهداف مدنظر جشنواره حاصل نگردد.

داستانی ادامه داد : اینکه اصحاب رسانه قم به صورت تخصصی به موضوعات می پردازند بسیار ارزشمند است و این همت آنها را ارج می نهیم.

در ادامه رئیس انجمن عکاسان استان قم نیز در این مراسم با قدردانی از برگزارکنندگان این جشنواره اظهار داشت: یکی از نویسندگان حوزوی، طرحی را مطرح کرد با موضوع آشفتگی شهر قم که این طرح نوشته شده و بودجه ای برای آن در نظر گرفته شده است هر چند که به مرحله اجرا نرسید ؛ اما به نظر می رسد این طرح باید از سوی نظام مهندسی ساختمان استان قم دنبال شود .

ابراهیم سلیمانی گفت: ما امروز در شهری قرار داریم که بعد از انقلاب رو به رشد بوده و این رشد البته به صورت  نامتوازن است  و برخی از آسیب ها همانند نمای رومی نیز در آن به چشم می خورد.

وی بیان داشت: در کنار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، وزارت راه و شهرسازی نیز می تواند با الهام از این جشنواره تخصصی و رسانه ای، موضوعات مورد نظر خود را در سطح ملی دنبال کند و انجمن عکاسان استان قم نیز  آمادگی لازم برای مشارکت در این زمینه را دارد.

محمدجواد محرابی سرپرست معاونت مطبوعاتی و تبلیغاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این مراسم با قدردانی از تلاش های صورت گرفته از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در راستای برگزاری جشنواره رسانه و مهندسی گفت: برگزارکردن جشنواره کار سختی است و در قم ظرفیت های خوبی برای برگزاری جشنواره های مطبوعاتی وجود دارد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم آمادگی لازم برای همکاری در برپایی جشنواره رسانه و مهندسی در دوره های بعدی با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم را دارد .

*معرفی برگزیدگان

هیئت داوران بخش خبر و مصاحبه و گزارش پنجمین جشنواره رسانه و مهندسی در قم، نفرات برگزیده بخش خبر و مصاحبه را به شرح زیر اعلام کرد:

سمانه سادات فقیه سبزواری از خبرگزاری مهر با اثر ( زنگ زلزله بیخ گوش شهر قم / مقاوم سازی ساختمان ها لازمه مقابله با زلزله ) رتبه دوم بخش خبر و مصاحبه، وجیه غلامحسین زاده از روزنامه همشهری با اثر (رواج الگوهای معماری زودگذر در کوچه‌های شهر) رتبه سوم بخش خبر و مصاحبه را کسب کردند و هیئت داوران در این بخش اثری را حائز رتبه اول ندانست.

همچنین در این بخش محمدرضا آقاباقری از خبرگزاری فارس با اثر (حال معماری قم اصلا خوب نیست/ساختمان اسلامی در قم وجود ندارد) اثر شایسته تقدیر از سوی هیئت داوران شناخته شد.

ایمن السادات موسوی نژاد از خبرگزاری فارس با اثر (بی‌توجهی به مقررات ملی ساختمان زخمی بر پیکر شهر/وقتی پای اجرا لنگ می‌زند) رتبه اول ، زینب آخوندی از روزنامه ۱۹ دی با اثر(اصالت بومی در حصر زرق و برق رومی) رتبه دوم و فرشته اثنی عشری از خبرگزاری مهر با اثر (معماری ایران دیگر فیروزه ای نیست) رتبه سوم بخش گزارش را از آن خود کردند.

هیئت داوران در این بخش اثر زینب حیدری از روزنامه همشهری باعنوان (ایمنی مدارس غیرانتفاعی، سؤالی بی‌پاسخ) را اثر شایسته تجلیل بخش گزارش معرفی کرد.

هیئت داوران در بخش یاداشت نویسی نیز اثری را حائز رتبه ندانستند.

نفرات برگزیده بخش عکس پنجمین جشنواره رسانه و مهندسی

در قسمت عکس نیز در بخش مجموعه، هیئت داوران اثری را حائز رتبه اول و دوم ندانست و رتبه سوم بخش مجموعه عکس به اثر محمد تهذیب الحسن اختصاص بافت و در بخش تک عکس نیز ۵ اثر خانم ها فائزه بختیاری،  بانو صادق منش و آقایان ابوالقاسم عزیزی، مسئود قائمی و امیرحسین عبداللهی شیرازی به عنوان آثار برگزیده این بخش معرفی شدند.

    

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.