برای خوشایند پیروان مذاهب نباید چوب حراج به احادیث معتبر خود بزنیم

شهر بیست/ حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی با اشاره به اینکه بیش از پنجاه روایت به‌طور صریح تمامی وقایع تلخ شهادت حضرت فاطمه(س) را بازگو کرده است، گفت: ما نباید به خاطر خوشایند وهابیت و علمای اهل سنت به مقدسات خود چوب حراج بزنیم و نفی‌کننده احادیث معتبر خود باشیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برای خوشایند پیروان مذاهب نباید چوب حراج به احادیث معتبر خود بزنیم
شناسه : 17060 | انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی در مراسم عزاداری حضرت فاطمه(س) در شبستان امام خمینی(ره)، گفت: اخلاص و صفای شهید سلیمانی یک خروش در دنیا ایجاد کرد که کمتر شهیدی به‌جز معصومین می‌توانند این‌چنین خروشی ایجاد کنند.

وی افزود: آمریکا یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات تاریخی خود را مرتکب شد و خون این مرد به حول و قوه الهی باعث نابودی استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی و وهابیت تکفیری خواهد شد.

حسینی قزوینی با اشاره به یکی از مشهورترین سخنان حضرت زهرا سلام‌الله علیها تأکید کرد: بنا بر فرموده این بانوی بزرگوار اگر کسی خالص‌ترین عبادتش را به پیشگاه حق‌تعالی تقدیم کند، خداوند نیز بهترین مصلحت و بالاترین برکت را به او عطا خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: بحث اخلاص یک مسئله کوچکی نیست و تفضلی است که خداوند فقط به بندگان خاص عنایت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه عمل خالصانه باید آغاز و پایانش نیز مخلصانه باشد افزود: اگر عمل خالصانه دچار آفت بشود و شخص عمل خود را بازگو نماید، در مرتبه اول پاداشش از بین می‌رود و در مرتبه دوم عمل به‌عنوان یک عمل ریاکارانه در محضر الهی  ثبت می‌شود. ریا در عمل نتیجه‌ای بسیار تأسف‌بار دارد و بدتر از ارتکاب معاصی است.

وی با اشاره به ایام فاطمیه و لزوم برگزاری این ایام خاطرنشان کرد: الگوبرداری از زندگی حضرت زهرا سلام‌الله علیها یکی از بالاترین فلسفه برگزاری ایام فاطمیه است به‌گونه‌ای که شبهات وهابیت تکفیری و شبهات خودی‌های خودباخته به‌اصطلاح شیعه که تحت تأثیر وهابیت قرارگرفته‌اند، مایه تأثر و تأسف است.

استاد حوزه علمیه افزود: شبهاتی در خصوص احراق البیت، شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها و شهادت فرزندشان، ضرب و شتم این بانوی دو عالم و… مطرح می‌کنند و می‌گویند مدارک وجود ندارد درحالی‌که بیش از ۵۰ روایت به‌طور صریح تمامی وقایع تلخ را بازگو نموده‌اند و شیخ طوسی، کلینی و صدوق و… روایات متعددی را در کتب خود نقل کرده‌اند.

وی افزود: اگر کتب این علما را نفی نماییم از مصادر شریعت عملاً چیزی باقی نمی‌ماند؛ ما نباید به خاطر خوشایند وهابیت و علمای اهل سنت به مقدسات خود چوب حراج بزنیم و نفی‌کننده این احادیث باشیم.

حسینی قزوینی با تبیین لزوم الگو گیری از حضرت زهرا سلام‌الله علیها یادآور شد: رسول خدا اسوه و الگو بودند و الگوسازی درست نقطه شروع تربیت جامعه در تمامی جهات است؛ اگر قرار باشد رسول خدا برای ما الگو باشند به‌طور قطع و یقین حضرت زهرا سلام‌الله علیها نیز بهترین الگو و اسوه برای ما هستند، چراکه این بانو پاره تن رسول خداست.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: بانوی دوعالم می‌تواند بهترین الگو در تمامی محورها باشد که یکی از همین الگوها بحث خدامحوری حضرت در زندگی است، به‌گونه‌ای که حضرت همواره راضی به رضایت خدا و رسول خدا بودند. بانوان جامعه اسلامی باید در امور زندگی و معیشت و اقتصاد از حضرت الگو بگیرند و در محیط خانه و… توجه داشته باشند که همسرشان در تنگنای اقتصادی قرار نگیرد.

وی افزود: الگو گیری از حضرت زهرا سلام‌الله علیها در خصوص خدمت به والدین امری ضروری است چراکه حضرت نهایت ادب و احترام در مقابل والدین داشتند و غمخوار رسول خدا بودند.

حسینی قزوینی در ادامه گفت: تربیت فرزندان نیز یکی دیگر از الگوهایی است که باید توجه داشته باشیم؛ بعد از شهادت امام حسین علیه‌السلام رسالت عاشورا بر عهده حضرت زینب سلام‌الله می‌افتد و حضرت پیام‌رسان واقعه عظیم عاشورا می‌شوند.

وی در پایان تأکید کرد: ولایت‌پذیری و دفاع از ولایت یکی از مهم‌ترین الگوهایی است که باید به آن توجه داشته باشیم چراکه حضرت با حضور خود در میدان دفاع از حریم ولایت از پا ننشستند و جان خود را در این راه فدا نمودند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • محمدیان

    تاریخ : 21 - دی - 1398

    پدر ما رو همین تفکر اخباری مسلک امثال حسینی قزوینی ها در آورده. آقای حسینی قزوینی بذار مردم زندگیشون رو کنند. دعواهاتون رو ببرید تو دانشگاه و حوزه خواهشا


    پاسخ