تصویرگری بهترین روش برای آموزش مفاهیم قرآنی به کودکان است

شهر بیست/ این استاد دانشگاه گفت: راه‌های متفاوتی برای آموزش قرآن کریم به کودکان وجود دارد که یکی از آنها برای درک بهتر مفاهیم، استفاده از تصویرگری است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تصویرگری بهترین روش برای آموزش مفاهیم قرآنی به کودکان است
شناسه : 17022 | انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ستاد خبری نمایشگاه کتاب استان قم، پریسا شاد قزوینی در نشست تخصصی کتاب کودک و نوجوان که امروز در حاشیه سومین نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان استان قم برگزار شد به تبیین موضوع آسیب شناسی تصویرگری کتاب مذهبی کودک پرداخت و اظهار کرد: راه های متفاوتی برای آموزش قرآن کریم به کودکان وجود دارد که یکی از آنها برای درک بهتر مفاهیم استفاده از تصویرگری است.

وی ادامه داد: امروز توسط اکثر موسسات فرهنگی و مراکز دارالقرآن از روش های تصویری برای آموزش قرآن استفاده می شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن هنرهای تجسمی ایران گفت: کسی که در این زمینه کار تصویرگری می کند باید به خط، رنگ، ترکیب بندی و… آشنایی داشته باشد و بداند برای چه سنی کار انجام می دهد.

شاد قزوینی با تاکید بر اینکه نیاز اولیه هر کودک بازی با نقش ها و تصاویر است ابراز کرد: اگر در تصویرگری کتاب کودک به این مهم توجه نشود چه بسا اثر منفی نیز بر روی کودک داشته باشد.

وی افزود: باید به این نکته توجه کنیم چیزی که کودک می آموزد گنجی پنهان است که در لایه های ذهنی کودک می ماند و تا بزرگسالی باقی می ماند.

استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه نقش تصویر در کودکی بسیار مهم است، گفت: ٧۵ درصد فراگیری از طریق چشم انجام می شود و در میان روش های آموزش غیر مستقیم آموزش تصویری یکی از موفق ترین روش هاست.

شاد قزوینی با اشاره به اینکه تصویرگری در کتب قرآنی کودکان نقاط ضعف قابل توجهی دارد بیان کرد: یکی از اهداف اساسی و مهم آموزش قرآن، تربیت و انسان سازی است، اظهار کرد: اگر این مفاهیم به درستی به کودکان منتقل نشود آنان را نسبت به این آموزه های بلند اشباع کرده و لذت بخشی از مفاهیم دینی را در کودک از بین می برد.

استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه برای رفع این معضل باید تصویرگران با انگیزه تربیت کنیم، خاطر نشان کرد: این تصویرگران باید با آموزه های دینی آشنایی داشته باشند و مفاهیم ملی را نیز به خوبی درک کرده باشند تا بتوانند به کودک هویت بخشی کرده و اثرگذار باشند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.