جزئیات احداث کمربندی جدید در قم

شهر بیست/ معاون اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: کمربندی جدید قم در سه فاز و با مشارکت ۳۰ درصدی دولت و آورده ۷۰ درصدی سرمایه‌گذار احداث خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جزئیات احداث کمربندی جدید در قم
شناسه : 16718 | انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی قم، عباس فراهانی اظهار کرد: برای اجرای کمربندی جدید قم به طول ۱۱۴ کیلومتر، ۲۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. 

وی افزود: کمربندی جدید قم در سه فاز  و با مشارکت ۳۰ درصدی دولت و آورده ۷۰ درصدی سرمایه‌گذار احداث خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی قم بابیان این‌که این کمربندی در ۶ خط(سه خط رفت و سه خط برگشت) توسط مشاور طراحی‌شده است، اضافه کرد: فاز اول این طرح بااعتباری بالغ‌بر هفت هزار میلیارد ریال و به طول ۳۷ کیلومتر از کیلومتر ۱۱.۵ آزادراه قم- تهران به سمت کیلومتر پنج محور قم- جعفریه شروع می‌شود و بعد از گذر از محور قم- سلفچگان در کیلومتر هفت محور قم- نیزار خاتمه می‌یابد.

وی با اشاره به این‌که طول مسیر فاز دوم  و سوم به ترتیب در حدود ۴۵ و ۳۰ کیلومتر است، ادامه داد: استعلامات لازم برای انجام طرح کمربندی جدید اخذشده و در جلسه با حضور استاندار مقررشده است که از توان و ظرفیت معادن سطح استان برای تامین مصالح استفاده شود.

فراهانی به‌ضرورت استفاده از مصالح مرغوب تاکید کرد و گفت: در این طرح از رویه بتنی مقاوم استفاده می‌شود و باید مصالح مورداستفاده بسیار باکیفیت باشد.

وی خواستار مشارکت تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط شد و افزود: اداره کل منابع طبیعی استان، ماموریت آزادسازی مسیر را در دست دارد.

وی در خصوص وضعیت طرح اصلاح سه‌راهی قلعه سنگی محور قم- جعفریه، بیان کرد: ازآنجاکه در این بخش از محور قم- جعفریه شاهد طولانی شدن کار، اعتراض‌های ترددکنندگان، ساکنان منطقه و افزایش تصادفات هستیم، باید این طرح هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.

معاون اداره کل راه و شهرسازی قم با اشاره به این‌که اصلاح سه‌راهی قلعه سنگی ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: عدم تخصیص اعتبارات لازم و عدم توانایی پیمانکار در اتمام آن از مشکلات اصلی این طرح است.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفعلی لطیفی

    تاریخ : 15 - دی - 1398

    سلام

    ضرورت احداث چنین کمربندی بزرگی برای من روشن نیست. خوب است صدا و سیمای قم یا سایت شما با مدیران طرح مصاحبه کند هم ضرورت طرح را مطرح کنند و هم از مردم نظرخواهی شود که آیا برای این پول راه بهتری برای هزینه نیست


    پاسخ