اینجا برای حاج قاسم نوشتن هوا کم است

شهر بیست/ مردم قم در حرکت‌های خودجوش یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌دارند و شور و غوغا در غم از دست رفتن سرداری بزرگ، سراسر قم را فراگرفته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اینجا برای حاج قاسم نوشتن هوا کم است
شناسه : 16715 | انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، حلوای نذری را روی میز می گذارد، و با سوز عجیبی می گوید باید به عبارت “شهید” کنار اسم عزیزت عادت کنیم، سردار، شهید، سپهبد، حاج قاسم، پدر، اگر شهادت سهم تو بود؛ این همه غربت و دلتنگی سهم ما نبود.

آنها ساکنان یکی از مجتمع های شهر قم هستند که برای ادای دین خود حلوای نذری آماده کرده اند، یکی از این بانوان می گوید: آنقدر غم غربت و شهادت سردار سلیمانی برای من سخت است که احساس می کنم بار دیگر پدرم را از دست داده ام.

یکی از بانوان قدرشناس قمی حجله کوچکی کنار مغازه اش برپا کرده است، از او پرسیدم از سردار چه درسی می توانیم بگیریم، گفت: آسمانی شدن از زمین بریدن می خواست، او ادامه داد: باید زین پس سوگواری ها در دل و رجزها را بر زبان به صدای رسا بخوانیم که هنگامه انتقام از این سردار رشید اسلام سخت و شدید خواهد بود.

وی ادامه می دهد که وجود این سردار بزرگ برای همه ما بارقه امید بود که با وجودش احساس امنیت روانی داشتیم و هرگز یاد و خاطره وی را فراموش نمی کنیم اما راه و آرمان های این سردار دلاور را برای همیشه ادامه و به نسل آینده منتقل خواهیم کرد.

جمعی از دانش آموزان قم هم بعد از این که امتحان صبح امروز خود را به پایان رساندند به خانه های خود نرفتند بلکه در امتحان مهم تر دیگر شرکت کردند، این دانش آموزان قدرشناس به نیابت از محبوب و الگوی زندگیشان راهی حرم مطهر شدند تا به نیابت از سردار فداکار وطن زیارت نامه بخوانند.

یکی از دانش آموزان می گوید، اگر در آرامش درس می خوانیم و نگرانی از امنیت خودمان در دلمان احساس نمی کنیم به خاطر این است که عده ای مانند سردار سلیمانی به خاطر ما جانشان را کف دست خود گذاشته و فدا می کنند.


برخی از مردم با احساس قم ایستگاه های صلواتی برپا کرده و بوی اسفند در این هوای سرد و بارانی در فضا می پیچد، همچنین خیابان ها و معابر قم هم توسط مردم به صورت خودجوش سیاه پوش شده، مردم قم قدرشناس هستند، آنها به خوبی می دانند که سرداری که از دست داده اند چه حق بزرگی بر گردنشان دارد.

سر در بسیاری از خانه ها، مغازه ها، بانکها، مجتمع های تجاری و فضای فیزیکی شهر از پوستر و تمثال نورانی این سردار فداکار پر شده و در هیچ نقطه ای قم مکانی نیست که عطر و بوی این سردار دشمن شکن و مدافع حریم ولایت در آن مشاهده نشود.

از اتوبوس های عمومی گرفته تا خودروهای شخصی تا تاکسی های شهر هر کدام به نحوی عکسی از این سپهبد بزرگ را بر شیشه خود نصب کرده و دلاوری و فداکاری های وی نقل محافل این روزهای مسافران و رانندگان قمی است.

وارد هر مرکز چاپ بنر و پوستر که می شوی صفی طولانی قبل از تو در آن شکل گرفته است، بیشتر آنها مردمی هستند که به صورت کاملا خودجوش آمدند تا پوستری را از سردار شهیدشان چاپ کنند.

امروز تمام مغازه های چاپ و بنر فقط تمثال سردار شهید را چاپ می کنند و سفارش های دیگر را فعلا نمی پذیرند و می گویند هرگز این مقدار از شلوغی و تراکم را در خود به چشم ندیده بودند.

عکس یار قمی سردار قاسم سلیمانی سرهنگ پاسدار شهید شهروز مظفری نیا هم در کنار عکس شهدای ترور اخیر بسیار نمایان است، این شهید گرانقدر و دلاور قمی اهل شهر کهک می باشد که بامداد روز شنبه در عملیات تروریستی نیروهای تروریستی و یاغی آمریکا به شهادت رسید.

جوان دیگری در خودرو کنار خیابان و روبروی بنری از سردار سلیمانی ایستاده و آهسته آهسته اشک می ریزد، صدای ترانه ای غمگین از داخل خودرو به گوش می رسد: 

اینجا برای از تو نوشتن
هوا کم است
دنیا برای از تو سرودن
مرا کم است …

سرشارم از خیال
ولی این کفاف نیست
در شعر من حقیقت یک ماجرا
کم است …

همچنین در شبکه های اجتماعی قم هم پویش مردمی” تشییع پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی در قم” راه افتاده و مردم ولایتمدار این استان از شخصیت های حوزوی، مراجع تقلید و مسئولان استان درخواست می کنند که برای انتقال پیکر این سردار فداکار به قم و حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) تلاش کنند.

صبح جمعه ۱۳ دی‌ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.