مراجع تقلید در سوگ ابرمجاهد جهان اسلام

شهر بیست/ در پی ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، مراجع عظام تقلید با صدور پیام‌های جداگانه، شهادت سردار رشید اسلام را تسلیت گفتند و از او به عنوان «ابرمجاهد جهان اسلام» یاد کردند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مراجع تقلید در سوگ ابرمجاهد جهان اسلام
شناسه : 16592 | انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، در پی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، مراجع عظام تقلید با صدور پیام‌های جداگانه، شهادت سردار رشید اسلام را تسلیت گفتند. 

*شهادت ابرمجاهد جهان اسلام قلوب آزادمردان مبارز را جریحه‌دار کرد

متن پیام تسلیت حضرت آیت الله جوادی آملی در پی شهادت سردار بزرگ قاسم سلیمانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله وانا الیه راجعون

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ

شهادت ابر مجاهد قرآن و عترت و جهان اسلام، سردار بزرگ جناب قاسم سلیمانی (قدس سره) قلوب آزاد مردان مبارز را جریحه‌دار و عواطف رادمردان مجاهد را متالّم کرد.

این سانحه سنگین و رخداد تلخ را به حضرت بقیه الله الأعظم ( ارواح من سواه فداه) و امت بزرگوار اسلام تسلیت و حشر آن شهید رحیل را با شهدای صدر اسلام و همرزمان وی از خدای سبحان مسئلت کرده، انتقام الهی یقیناً به حیات قاتلان بشریت خاتمه خواهد داد.

همچنین حضرت آیت الله وحید خراسانی در تماس تلفنی با همسر شهید سپهبد سلیمانی شهادت وی را تسلیت گفتند.

*نقش ارزشمند سردار سلیمانی در صیانت از عتبات عالیات ماندگار است 

متن پیام تسلیت آیت‌الله شبیری زنجانی در پی شهادت مظلومانه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی(ره) به این شرح است‌:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ. فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ(سوره آل عمران،آیات ۱۶۹ و ۱۷۰)

جنایت ترور سردار رشید؛ حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و سایر همراهان ایشان (رحمت‌الله علیهم) بسیار اسفناک است.

نقش ارزشمند این شخصیت بزرگ در صیانت از عتبات عالیات ائمه معصومین (علیهم‌السلام) و سال‌ها مقابله با رژیم صدام و فرقه منحوسه داعش در اذهان مؤمنین به‌ویژه دو ملت قدرشناس ایران و عراق محفوظ و ماندگار است.

امید است که در ظل عنایت حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) این حادثه دردناک، رسوایی و شکست توطئه‌های معاندین اسلام و تشیع و عزت اسلامی را به دنبال آورد.

 

*سردار سلیمانی زندگی خود را وقف اسلام کرد

متن پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به مناسبت شهادت سردار شهید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی به این شرح است:

با تاسف و تاثر فراوان شهادت سردار بزرگ اسلام،مجاهد سرافراز،سپهبد حاج قاسم سلیمانی را دریافت نمودم.

شهیدی که دوران زندگی خود را وقف اسلام و خدمت به مردم و پاسداری از ارزش های اسلامی نمود؛ آن شهید سعید از عاشقان و دلباختگان حضرات معصومین به ویژه سالار شهیدان حضرت سید الشهدا علیهم السلام بود،که با پیروی از مکتب نورانی اهل بیت در نبرد با دشمنان اسلام و تروریست های خائن و کج اندیشان مذهبی در صف اول مبارزه بود .

هنر مردان خدا اینست که از این زندگی زودگذر و فانی استفاده ابدی و جاودانی نموده و جان خود را تقدیم ذات ربوبی نمایند. 《طوبی لهم و حسن ماب 》

شهادت این مجاهد بزرگ و تعدادی از هم رزمانش به ویژه شهید ابو مهدی المهندس را به آزادمردان جهان و ملت غیور و شریف ایران و خانواده محترم آنان تسلیت می گویم .

نصرت اسلام و عزت و سرافرازی ملت عزیز را در ظل عنایات حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف از خداوند متعال مسئلت دارم .

*نام سردار سلیمانی در تاریخ اسلام و جهان باقی خواهد ماند

متن پیام حضرت آیت الله  مکارم شیرازی به مناسبت شهادت سردار شهید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت بسیار دردناک سردار بزرگ اسلام و فرمانده بی نظیر و شجاع همه را تکان داد.

او مردی بزرگ و کم نظیر و بسیار آگاه بود که نام او در تاریخ اسلام و جهان به عنوان سرداری بزرگ، باقی خواهد ماند و راهش پر رهرو.

جنایتکاران آمریکایی با این عمل وحشیانه گور خود را کندند و انتقام شدیدی در انتظار آنهاست.

اینجانب این ضایعۀ بسیار اسف انگیز و شهادت دوستان او به ویژه سردار ابومهدی المهندس را به همۀ رهروان حق و تمام رزمندگان اسلام و آزادی خواهان جهان و علاقه‌مندان او در سراسر دنیا و نیز به بیت شریف آنها تبریک و تسلیت عرض می کنم و یقین دارم که علاقه مندان به او، راه او را با قدرت و قوت بیشتری ادامه خواهند داد.

*دست انتقام دامن دشمنان را می‌گیرد

متن پیام تسلیت حضرت آیت الله علوی گرگانی به مناسبت شهادت سردار سلیمانی به این شرح است:

قال السجاد علیه السلام « القتل لنا عاده و کرامتنا الشهاده »

بار دیگر چنگال ددمنشانه دشمنان استقلال و امنیت منطقه و استکبار جهانی یکی از خوبان و یاران این انقلاب را از میان ما برچید و به ملکوت اعلی برد.

شهادت مرحوم حاج قاسم سلیمانی که در راه اعتلای عزت ملتهای منطقه و دور کردن دستان خونخوار استکبار از منابع ملی کشورها و تسلط اجانب و ایادی مستکبرین بر این کشورها زحمات فراوانی را کشید موجب تأثر فراوان اینجانب گردید.

ایشان که با کمک بسیج مردمی عراق و سوریه توانستند شر داعش را از بین برده و ضربه هولناکی به نقشه های دشمنان مستکبر و ایادی آنها وارد کنند، همیشه مورد نفرت دشمنان بوده و آخر الامر به دست آنها به آرزوی دیرینه خود که همان شهادت و همنشینی با مولای شهید خود اباعبد الله الحسین علیه السلام بودند نائل گردند. شکی نیست که جنایتکاران از تبعات این جنایت خود نمی‌توانند فرار کنند و روزی دست انتقام دامن آنها را خواهد گرفت.

اینجانب این ضایعه اسف بار را در درجه اول به ساحت مقدس امام زمان علیه السلام، همچنین به مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و مردم شریف ایران و آزادگان جهان و به بازماندگان و خانواده آن شهید والا مقام تسلیت گفته و علو درجات را برای آن مرحوم خواستارم.

*شهادت سردار سلیمانی زمینه ساز سقوط قطعی دشمن است

متن پیام تسلیت حضرت ایت الله نوری همدانی به مناسبت شهادت سردار سلیمانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ  وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

بار دیگر استکبار جهانی و ایادی آن چهره شقی خود را نمایان نمود و عده‌ای از بهترین بندگان صالح خدا را به شهادت رساند؛ امروز جبهه مقاومت خار چشم دشمنان شد و زمینه نابودی استکبار را در منطقه فراهم کرد.

بی‌شک شهادت فرماندهان این جبهه و خصوصاً شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی و مهندس ابومهدی فرمانده حشدالشعبی آینده را روشن و زمینه سقوط قطعی دشمن را فراهم خواهد کرد.

این عزیزان شایسته شهادت بودند و اجر مجاهدات خود را دریافت کردند، همانطور که امام عظیم الشأن فرمودند “شهادت هنر مردان خداست”.

️ امروز دشمان بدانند این ملت میلیون‌ها عاشق شهادت دارد که راه این شهدای والامقام را ادامه خواهند داد.

اینجانب شهادت این شهدای والامقام خصوصاً حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی را به روح بلندشان تبریک گفته و به همه ملت‌های آزادیخواه جهان تسلیت عرض می‌نمایم.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.