معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم:

۷۰ درصد از سوادآموزان در قم بانوان هستند

شهر بیست/ معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: در حدود 70 درصد از سوادآموزان در قم بانوان هستند که نشان از تلاش و پویایی بانوان در عرصه سوادآموزی دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۷۰ درصد از سوادآموزان در قم بانوان هستند
شناسه : 1635 | انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از ایسنای قم، حجت ‌الاسلام ‌محمدرضا قاسمی نیا در دیدار با آیت‌ الله علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه عنوان کرد: در آخرین آمار از وضعیت سواد، ۴۶ درصد باسوادی در سطح کشور و قم نسبت به قبل افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: طیق خوداظهاری مردم در سرشماری سال ۹۵ تعداد ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بی سوادی خود را اعلام کرده اند که باید با برنامه ریزی جامع این تعداد افراد را با سواد کرد.

وی اظهار کرد: برای ریشه‌کن شدن بی‌سوادی عزمی ملی و جدی لازم است و همه خانه ها و مساجد باید به پایگاهی برای ریشه کن شدن بی سوادی تبدیل شود.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: امروز در حدود ۷۰ درصد از سوادآموزان در قم بانوان هستند که نشان از تلاش و پویایی بانوان در عرصه سوادآموزی دارد.

وی بیان کرد: بانوان رکن مهمی در تشکیل خانواده و تربیت فرزندان هستند و اگر این جامعه فعال با سواد شود بخش زیادی از مشکلات از میان می‌رود.

حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین قاسمی نیا عنوان کرد: از مجموع ۱۰۰۰ ساعت فراگیری سواد در سوادآموزی ۲۳۰ ساعت تعلق به آموزش معارف قرآنی توسط سوادآموز دارد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر با شناسایی افرادی که از طریق سوادآموزی توانسته‌اند مدارج علمی را سپری کنند ۱۲۰ نفر در قم معرفی شده اند که ظرفیت مهمی را در سوادآموزی نشان می دهد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.