موسوعه تقریرات دروس آیت الله العظمی محقق داماد رونمایی می‌شود

شهر بیست/ دبیر علمی آیین نکوداشت آیت الله العظمی محقق داماد گفت: در این همایش از موسوعه تقریرات دروس آیت‌الله محقق داماد(ره) در قالب بیست جلد به قلم حضرات آیات مکارم شیرازی، جوادی آملی، مؤمن، طاهری اصفهانی و علی محقق داماد رونمایی می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
موسوعه تقریرات دروس آیت الله العظمی محقق داماد رونمایی می‌شود
شناسه : 16341 | انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت الاسلام رضا مختاری در نشست خبری آیین نکوداشت آیت الله العظمی سید محمد محقق داماد که در سالن جلسات شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، گفت: این همایش همزمان با پنجاهمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی محقق داماد در راستای تکریم این شخصیت علمی و دینی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تجلیل و تکریم درخور و شایسته‌ای از شخصیت علمی آیت الله العظمی محقق داماد نشده بود، تصریح کرد: در این همایش از موسوعه تقریرات دروس آیت‌الله محقق داماد(ره) در قالب بیست جلد شامل: «کتاب الطهاره»، «کتاب الصلاه»، «کتاب الخمس»، «کتاب الصوم و الاعتکاف»، «کتاب الزکاه»، «کتاب الحج»، «رشحات الاصول» و المحاظرات فی‌ الاصول» که به قلم برخی شاگردان از جمله حضرات آیات مکارم شیرازی، جوادی آملی، مؤمن، طاهری اصفهانی و علی محقق داماد به رشته تحریر درآمده است، رونمایی می‌شود.

دبیر علمی آیین نکوداشت آیت الله العظمی محقق داماد افزود: همچنین مؤسسه کتاب‌شناسی شیعه یادنامه‌ای درباره ایشان به نام «آموزگار فقاهت» در ۵۶۷ صفحه منتشر کرده که در این همایش رونمایی می‌شود.

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: تألیف یک جلد کتاب نیز برای عرضه عمومی و آشنایی هرچه بیشتر عموم مردم با شخصیت آیت الله العظمی محقق داماد در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: همچنین علاوه بر موسوعه‌های فقهی که در این همایش رونمایی می‌شود، مجموعه تقریرات دروس این شخصیت علمی در قالب یک لوح فشرده عرضه خواهد شد.

دبیر علمی آیین نکوداشت آیت الله العظمی محقق داماد، شاگردپروری را مهم‌ترین ویژگی این عالم دینی برشمرد و گفت: درس این عالم دینی نخبه پرور بود و از جمله شاگردان ایشان می‌توان به شهیدان مطهری و بهشتی و امام موسی صدر، مقام معظم رهبری، آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله مظاهری، آیت الله شبیری زنجانی و آیت الله جوادی آملی اشاره کرد

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.