احتمال بازگشت ویروس قاتل به قم

شهر بیست/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، با اشاره به بستری شدن ۶۰ نفر از شهروندان قم در بیمارستان‌های کامکار و حضرت معصومه(س) بر اثر ابتلا به آنفولانزا، گفت: احتمال می‌رود این بیماری اواسط دی‌ماه هم شیوعی دوباره داشته باشد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
احتمال بازگشت ویروس قاتل به قم
شناسه : 16310 | انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محمدرضا قدیر در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قم با اشاره به مهار ویروس آنفولانزا در قم، افزود: در حال حاضر بحران این بیماری در قم مهار و کنترل شده است ولی ممکن است تا اواسط دی‌ماه دوباره شیوع کند.

پیش‌تر در ۲۰ آذرماه، سعید نمکی وزیر بهداشت در قم اعلام کرده بود: «آنفولانزا ویروس قاتلی بود که می‌توانست برای ما دردسر ایجاد کند اما با همکاری مردم و مشارکت گسترده و همراهی رسانه‌های گروهی مهار شد.»  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: اکنون ۶۰ نفر در بیمارستان‌های حضرت معصومه (س) و بیمارستان کامکار به دلیل ابتلا به آنفولانزا بستری هستند.

قدیر با بیان اینکه تاکنون ۳ نفر بر اثر این بیماری در قم جان خود را از دست داده‌اند، گفت: شهروندان باید با علائم آنفولانزا از جمله گلو درد شدید و تب بالای ۳۸ درجه آشنا باشند تا در صورت بروز علائم هر چه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند تا در صورت نیاز تحت درمان با دارو قرار گیرند.

وی افزود: مواردی از بیماری که در قم مثبت اعلام شده با کپسول‌های «اوسلتامیویر» درمان شده که این دارو باید در ۴۸ ساعت اول مصرف شود و پس از چند روز اثر دارو کاهش می‌یابد.

نوشته های مشابه
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
آماده‌باش ناوگان تاکسیرانی در لیالی قدر
ضرورت افزایش امنیت بوستان‌های قم
میزبانی ۷ بوستان از مسافران نوروزی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.