«۸۸ دقیقه فیلم کوتاه» در قم اکران شد

شهر بیست/ پنج فیلم کوتاه داستانی و انیمیشن مجموعه «۸۸ دقیقه فیلم کوتاه» با حضور کارگردانان این آثار در سینما آوینه قم به روی پرده رفت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«۸۸ دقیقه فیلم کوتاه» در قم اکران شد
شناسه : 16290 | انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مجموعه آثار «۸۸ دقیقه فیلم کوتاه» شامل فیلم‌های کوتاه «S» ساخته حامد اصلانی، انیمیشن «ایکی» ساخته پرستو کاردگر، «پوست خرس» به کارگردانی محمدمهدی باقری، انیمیشن «روباه» ساخته صادق جوادی و فیلم کوتاه «بدل» ساخته روناک جعفری، عصر چهارشنبه چهارم دی ماه در سینما آوینه قم به روی پرده رفت.

در این اکران که با حضور جمع قابل توجهی از علاقه‌مندان به آثار گروه «هنر و تجربه» برگزار شد، محمد کاظم رضوانی رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، سعید اینانلو مسئول امور سینمایی اداره سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، رضا ابوذر  رئیس انجمن سینمای جوانان قم، پرستو کاردگر  کارگردان انیمیشن «ایشی»، صادق جوادی کارگردان انیمیشن «روباه» و محمد مهدی باقری کارگردان «پوست خرس» حضور داشتند.

بعد از نمایش مجموعه آثار «۸۸ دقیقه فیلم کوتاه»، نشست نقد و بررسی آثار برگزار شد و کارگردانان حاضر در نشست در رابطه با موانع فیلمسازی کوتاه در قم صحبت کردند.

محمد مهدی باقری کارگردان «پوست خرس» در رابطه با اینکه آیا فیلم کوتاه، سینمای مستقل محسوب می شود، گفت: فیلم کوتاه هم ابزار و بازیگر و پرده نمایش دارد و حتما سینما محسوب می شود اما به نظر بنده، فیلم کوتاه مدیوم مستقل و متفاوتی از فیلم بلند دارد و در فیلمنامه، شخصیت، شخصیت پردازی، بودجه، تولید و توزیع متفاوت هستند.

وی با بیان اینکه چرخه فیلم کوتاه در کشور معیوب است، گفت: جشنواره نباید نگاه فیلمساز را عوض کند اما وقتی اثری در جشنواره برگزیده می‌شود، اعتبار پیدا می‌کند و بهتر می فروشد.

همچنین پرستو کاردگر کارگردان انیمیشن« ایشی»، با اشاره به موانع تولید انیمیشن، گفت: در بهترین شرایط، دوسال یک بار شاید بتوان فیلم کوتاه انیمیشن ساخت چراکه روند زمان‌بری دارد و دیربازده هست و هزینه های آن بیشتر از تولید فیلم داستانی است.

وی از فیلمسازی بیشتر به عنوان یک عشق یاد کرد و گفت: من به عنوان یک فیلمساز هیچ امنیت شغلی ندارم و پول در می‌آورم که انیمیشن بسازم. نمی‌خواهم کسی را ناامید کنم و عشقی که پشت این قضیه هست، پاسخگو خواهد بود ولی برگشت مالی تجربه نکردم و در انیمیشن، بیشتر هزینه کردم.

کارگردان انیمیشن« ایشی» با تأکید بر اینکه با فیلم ساختن برای جشنواره مخالف هستم، گفت: فیلمساز باید زمانی فیلم بسازد که حرفی برای گفتن داشته باشد.

کاردگر افزود: فیلم فرستادن به جشنواره‌ها راحت شده و برگزار شدن جشنواره‌ها با درجه کیفی پایین از آفات فیلم کوتاه و انیمیشن است.

وی تصریح کرد: حضور در جشنواره‌های معتبر برای فیلمساز اعتبار می آورد اما نباید هدف شود.

همچنین صادق جوادی، کارگردان انیمیشن «روباه» در رابطه با اینکه چگونه هزینه تولید انیمیشن بازمی‌گردد، گفت: بعضی از نهادها از تولید انیمیشن حمایت می‌کنند و می‌تواند بازار خارجی هم داشته باشد اما هیچ‌کدام راهکار قطعی برای بازگشت سرمایه نیست.

وی خاطرنشان کرد: تولید فیلم‌ها چند برابر شده و جشنواره‌ها هم افزایش داشته اما جشنواره نباید هدف فیلمسازی باشد و صرفا باید جایی برای معرفی باشد.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.