مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم:

روزانه ۸۰ تن زباله خشک از قم جمع آوری می شود

شهر بیست/ مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، گفت: استان قم، به لحاظ مشارکت شهروندان جهت تفکیک زباله در میان استان های کشور، پس از استان های اصفهان، مشهد و شیراز در رتبه 4 کشوری قرار گرفته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
روزانه ۸۰ تن زباله خشک از قم جمع آوری می شود
شناسه : 1625 | انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۴   پرینت
به گزارش پایگاه خبری شهر بیست، سید عبدالله میرابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قم، عنوان کرد: روزانه ۷۰۰ تا ۷۵۰ تن زباله خانگی در استان قم، توسط مأموران شهرداری جمع آوری شده و جهت دفن آن، به سایت البرز منتقل می شود.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، گفت: بالغ بر ۷۰ تا ۸۰ تن زباله خشک هر روز با همکاری پیمانکار و مشارکت شهروندان با تفکیک از مبدأ در سطح شهر جمع آوری می شود؛ این آمار با توجه به ایام و مناسبت های مختلف و نوع مصرف شهروندان، تغییر می کند.
*ضرورت تفکیک زباله، جهت جلوگیری از خسارت محیط زیست
وی تصریح کرد: مدیریت پسماند در این خصوص، زنجیره ای با ۸ حلقه را تعریف کرده است که طی آن از زمان تولید زباله تا دفن آن، این پسماند باید مراحلی را بگذراند؛ جهت انجام این مراحل از جمله مدیریت در حجم زباله ها، شیرابه های تولید شده پسماند، وزن این زباله ها و غیره، همکاری مردم ضروری است.
میرابراهیمی با اشاره به اینکه در تفکیک پسماندهای خشک و تر نیازمند همکاری جدی مردم استان هستیم، افزود: جهت جلوگیری از مخاطرات زیست محیطی، باید زباله های خشک و تر از مبدأ تفکیک شوند که در این زمینه بهترین همیاران شهرداری، خود مردم هستند.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، خاطر نشان کرد: در روز های مقرری که پیش از این به مردم اطلاع رسانی شده است، مأموران شهرداری جهت تحویل پسماندهای تفکیک شده به منازل مراجعه می کنند، اما در صورتی که نگهداری زباله های تفکیک شده تا فرارسیدن روزهای مقرر ممکن نباشد، مردم می توانند با مراجعه به غرفه های بازیافت شهر، ضمن تحویل مواد بازیافتی، از امتیازاتی که در این غرفه ها برای آنان در نظر گرفته شده است، بهره مند شوند.
وی از امضای تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش استان قم خبر داد و تصریح کرد: در راستای آموزش دانش آموزان جهت فرهنگ سازی در خانواده ها در مسئله تفکیک زباله، طرح های مختلفی انجام گرفته است؛ طرح «همیار بازیافت» یکی از طرح هایی است که اخیراً شکل گرفته و در مدارس در حال اجراست.
*راه اندازی خط ۳۰۰ تنی پردازش پسماند شهری در سایت البرز
میرابراهیمی تأکید کرد: خط ۳۰۰ تنی پردازش پسماند شهری در سایت البرز در حال احداث است که پیمانکار آن شناسایی شده و تا کنون ۷۰ درصد از تجهیزات این خط جهت ساخت و احداث آن، آماده شده است؛ تنها، سوله ای که جهت احداث و تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده، نیازمند اعتباری بالغ بر ۲ و نیم میلیارد تومان است که پس از هماهنگی ها نهایی، پیش بینی می شود، این سوله تا یک ماه آینده احداث شود. 
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، گفت: استان قم، به لحاظ مشارکت شهروندان جهت تفکیک زباله در میان استان های کشور، پس از استان های اصفهان، مشهد و شیراز در رتبه ۴ کشوری قرار گرفته است؛ این آمار نشان دهنده مشارکت مطلوب شهروندان در این زمینه است.
وی در پایان، یادآور شد: با وجود مشارکت مطلوب شهروندان قمی در تفکیک زباله از مبدأ، با وجود خطرات زیست محیطی زباله  و تأثیر آن بر زندگی آیندگان، از شهروندان درخواست می شود تا مسائل زیست محیطی را در اولویت قرار دهند.

 

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.