قم میزبان «۸۸ دقیقه فیلم کوتاه» می‌شود

شهر بیست/ پنج فیلم کوتاه داستانی و انیمیشن مجموعه «88 دقیقه فیلم کوتاه» در سینما آوینه قم به روی پرده می‌رود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قم میزبان «۸۸ دقیقه فیلم کوتاه» می‌شود
شناسه : 16212 | انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مجموعه آثار «۸۸ دقیقه فیلم کوتاه» شامل فیلم‌های کوتاه «S» ساخته حامد اصلانی، انیمیشن «ایکی» ساخته پرستو کاردگر، «پوست خرس» به کارگردانی محمدمهدی باقری، انیمیشن «روباه» ساخته صادق جوادی و فیلم کوتاه «بدل» ساخته روناک جعفری، عصر چهارشنبه چهارم دی ماه از ساعت ۱۶ در سینما آوینه قم به روی پرده می‌رود.

پرستو کاردگر کارگردان «ایکی»، صادق جوادی کارگردان «روباه» و محمدمهدی باقری کارگردان «پوست خرس» در مراسم اکران و نشست نقد و بررسی مجموعه «۸۸ دقیقه فیلم کوتاه» در قم حضور خواهند یافت.  

این مجموعه فیلم کوتاه شامل پنج فیلم کوتاه داستانی و انیمیشن است که توسط فیلمسازان جوان ساخته شده و در قالب یک مجموعه نمایشی به نمایش درآمده است.

فیلم کوتاه بدل

فیلم کوتاه «بدل» ساخته روناک جعفری داستان زنی است که دنیا را وارونه میبیند و در جست‌وجوی هویت واقعی خویش سفری جاده‌ای را آغاز می‌کند و در این بین با افرادی برخورد می‌کند که همگی در گذشته او سهم مهمی داشته‌اند.

بدل در جشنواره بین المللی فیلم مسکو، ایرواین ، بیلبائو و فیلم کوتاه تهران حضور داشته است.

انیمیشن کوتاه روباه

انیمیشن کوتاه «روباه» ساخته صادق جوادی است. در خلاصه داستان این انیمیشن آمده است: «روباهی جوان در آستانه تجربه اولین عشق به دام شکارچی می افتد . شکارچی زنگوله سگ خودش را به گردن روباه می بندد و او را در جنگل رها می کند . تلاش روباه برای زنده ماندن ، عشق و انتقام آغاز می شود.»

حضور در جشنواره‌های بین‌المللی همچون وارنا بلغارستان، رجینا کانادا، ال دورادو آمریکا، پاریس پیآف فرانسه و وینچستر انگلستان بخشی از موفقیت‌های انیمیشن روباه است.

انیمیشن کوتاه ایکی

انیمیشن کوتاه «ایکی» ساخته پرستو کاردگر داستانی متفاوت دارد. در سرزمینی که مردم آن سرهایی شبیه به مکعب روبیک حل شده دارند، کودکی زندگی میکند که با سایرین متفاوت است.

این انیمیشن کوتاه برنده بهترین فیلمنامه بخش دانشجویی از دوسالانه بین‌المللی انیمیشن تهران، برنده بهترین داستان پردازی از دهمین جشن مستقل انیمیشن و برنده بهترین انیمیشن از جشنواره فیلم کوتاه تهران شده است.

فیلم کوتاه S

فیلم کوتاه «S» ساخته حامد اصلانی است. در خلاصه داستان این اثر آمده: «پدر ساعتی است که از چادر خارج شده و خبری از او در جنگل نیست، مادر نگران شده و با پلیس تماس می‌گیرد، پلیس به پسربچه مشکوک شده و با او وارد گفت‌وگو می‌شود…»

فیلم کوتاه «S» کاندیدا بهترین فیلم و بهترین کارگردانی از سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، حضور در جشنواره منطقه‌ای انجمن سینمای جوان و حضور در بخش رقابتی جشنواره فیلم فجر را تجربه کرده است.

فیلم کوتاه پوست خرس

فیلم کوتاه «پوست خرس» ساخته محمدمهدی باقری داستان مردی میانسال را به اسم احمد روایت می‌کند که شاگرد یک مغازه قصابی‌است، او جنازه صاحب کارش را از زیر خاک درآورده تا با استفاده از اثر انگشت او و جعل سند، مغازه غصابی را مال خود کند. باقری تا به امروز بیش از ۸ فیلم کوتاه و مستند را در مقام کارگردان ساخته و پوست خرس یکی از آثار اوست.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.