رونمایی از پوستر آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن و عترت در قم

شهر بیست/ پوستر هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن و عترت در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) رونمایی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رونمایی از پوستر آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن و عترت در قم
شناسه : 16206 | انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، نشست هم‌اندیشی شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم پیش از ظهر امروز با حضور آیت‌الله سعیدی امام‌جمعه قم و اعضا و نمایندگان مؤسسات فعال قرآنی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برگزار شد.

سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این نشست با اشاره به اینکه برگزاری هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن و عترت در دستور کار این اداره کل است، اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری این آزمون سنجش و ارزیابی و سنجش اثربخشی آموزش‌های ارائه‌شده توسط مؤسسات و مراکز قرآنی و همچنین معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان در این زمینه است.

وی ادامه داد: این آزمون به‌عنوان یک رویداد بزرگ قرآنی در روز ۱۱ بهمن‌ماه سال جاری هم‌زمان با سراسر کشور در شهر قم و در سه گروه حفظ، مفاهیم قرآنی و معارف اهل‌بیت (ع) به‌صورت الکترونیکی، شفاهی و کتبی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم استقبال از این آزمون در شهر قم را موردتوجه قرارداد و گفت: ۶ هزار و ۳۳۶ در این آزمون ثبت‌نام کردند که این استقبال موجب شد شهر قم در رده نخست ثبت‌نام در کل کشور قرار گیرد.

حسینی کاشانی افزود: از این تعداد چهار هزار و ۹۹۵ نفر زن و مرد در آزمون کتبی حفظ قرآن کریم، ۲۳۲ نفر در آزمون کتبی معارف اهل‌بیت (ع)، ۴۳۴ نفر در آزمون کتبی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، ۵۰۳ نفر در آزمون شفاهی حفظ و ۱۷۲ نفر نیز در آموزش‌های الکترونیک ثبت‌نام کرده‌اند.

آیت‌الله سید محمد سعیدی امام‌جمعه قم در این نشست با اشاره به اینکه قرائت و تلاوت قرآن کریم مقدمه عمل به آن است، اظهار کرد: باید عمل کردن به دستورات این کتاب شریف در جامعه پیاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه امروز فضای مجازی محلی برای از بین رفتن تقوا شده است، گفت: حتی می‌بینیم برخی مؤمنین در این فضای مجازی بی‌تقوا شدند و به‌راحتی آبروی افراد در آن از بین می‌رود.

امام‌جمعه قم ادامه داد: انتقاد دلسوزانه و درست در این فضا مانعی ندارد ولی طوری نشود که اگر کسی به هر دلیلی ذلیل شد برای وضعیت وی شادی کنید.

آیت‌الله سعیدی در پایان با تأکید بر اینکه یکی از جلوه‌های قرآن استکبارستیزی است، خاطرنشان کرد: نخستین استکبارستیزی باید درون انسان شکل بگیرد و سپس به سراغ نمادهای بیرونی آن برود و با آن بجنگد و منازعه کند.

رونمایی از پوستر هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قران و عترت در قم پایان‌بخش این نشست قرانی در حرم کریمه اهل‌بیت (س) بود.

نوشته های مشابه
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.