راه‌های تعامل با همسر بداخلاق

شهر بیست/ استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه باید رفتار نامناسب همسر علت‌یابی شود، گفت: ممکن است فشار اقتصادی، روحی، روانی و عواملی مشابه موجب عصبانیت همسر شود که علت‌یابی می‌تواند در آرامش همسر، تحمل بداخلاقی‌ها و حل مشکل نقش مهمی داشته باشد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
راه‌های تعامل با همسر بداخلاق
شناسه : 16171 | انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، خانم شاه جعفری در حلقه معرفتی «راه‌های تعامل با همسر بداخلاق» در جمع بانوان حاضر در رواق حضرت خدیجه حرم مطهر بانوی کرامت، گفت: گاهی فشار مشکلات و سختی‌های موجود در زندگی موجب بداخلاقی یکی از زوجین شده و همین موضوع زندگی را برای اعضای خانواده قدری سخت و دشوار می‌کند، در این مواقع زن به عنوان یکی از تأثیرگذارترین افراد بر روی همسر می‌تواند با رفتار و گفتار مناسب همسرش را آرام کند.

وی ضمن بیان راه‌های تعامل با همسر بداخلاق اظهار داشت: هرگز خوبی‌های همسر خود را فراموش نکرده و همواره به خاطر ویژگی‌های اخلاقی مثبت همسر از خداوند شاکر و سپاس‌گزار باشید.

وی افزود: برای ایجاد آرامش در خانه به هنگام عصبانیت همسر، عیب‌هایش را به او تذکر نداده و سعی کنیم در این مواقع آرام بوده و از عصبانی شدن اجتناب کنیم.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: هرگز در مقابل فرزندان عیب‌های همسر را فاش نکرده و به خاطر جلوگیری از آسیب‌های روحی و روانی فرزندان، بهتر است هرگز از همسر خویش در مقابل فرزندان بدگویی نکنید.

وی در ادامه خواب کافی و به اندازه را از عوامل مهم حسن خلق و آرامش در افراد عنوان کرد و گفت: کم‌خوابی یکی از عوامل مهم عصبانیت زودهنگام افراد در طول روز است؛ بنابراین بانوان با ایجاد فضای مناسب در خانه و فراهم کردن شرایط استراحت همسر می‌توانند به آرامش او و اعضای خانواده کمک کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: تغذیه مناسب یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر حسن خلق افراد است؛ همان‌طور که طبع‌ها در خانواده مختلف است، مادر خانواده باید طبع همسر و فرزندان را شناسایی و طبق طبع زمینه تغذیه و حسن خلق اعضای خانواده را به وجود آورد.

شاه جعفری با بیان اینکه باید رفتار نامناسب شوهر علت‌یابی شود، گفت: بداخلاقی همسر با علت‌هایی همراه است به طور مثال ممکن است فشار اقتصادی، روحی، روانی و عواملی مشابه موجب عصبانیت همسر شود که علت‌یابی می‌تواند در آرامش همسر، تحمل بداخلاقی‌ها و حل مشکل نقش مهمی داشته باشد.

وی یادآور شد: مهم‌ترین قدم بعد از علت‌یابی عصبانیت و رفتار نامناسب همسر، حفظ آرامش و حسن اخلاق است.

خاطرنشان می شود حلقه معرفتی «راه‌های تعامل با همسر بداخلاق» تا پایان دی ماه روزهای پنجشنبه، ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۱:۱۵ با سخنرانی خانم شاه جعفری در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها حرم بانوی کرامت برگزار می شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.