ساماندهی کوره‌های آجرپزی نیازمند عزم مدیران قم است

شهر بیست/ نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: ساماندهی کوره‌های آجرپزی، اراده و عزم مجموعه مدیریت استان را می‌طلبد تا با هماهنگی بین دستگاه‌های متولی همچون محیط‌ زیست، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و شهرداری بتوان ساماندهی آن‌ها را به سرانجام رساند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ساماندهی کوره‌های آجرپزی نیازمند عزم مدیران قم است
شناسه : 16143 | انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسن بختیاری با بیان اینکه کوره‌های آجرپزی به‌عنوان یکی از کانون‌های تولید ریزگرد از جمله مشکلات این شهر محسوب می‌شوند، گفت: این کوره‌ها سیما و منظر شهری را نیز دچار تخریب کرده است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: حدود ۳۰۰ هکتار گودال به‌واسطه این کوره‌های آجرپزی در حریم شهر قم ایجاد شده است و بحث این کوره‌ها مدت‌هاست در کمیته محیط‌ زیست شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفته است.

بختیاری با اشاره به اینکه موضوع کوره‌های آجرپزی یک موضوع بین دستگاهی است و دستگاه‌های مختلفی باید در این بحث حضور داشته باشند، گفت: این موضوع، اراده و عزم مجموعه مدیریت استان را می‌طلبد تا با هماهنگی بین دستگاه‌های متولی همچون محیط‌ زیست، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و شهرداری بتوان ساماندهی آنها را به سرانجام رساند.

وی با بیان اینکه قوانین تغییر کاربری این کوره‌ها باید تامین کننده منافع صاحبان کوره‌های آجرپزی و محدود کننده باشد، افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری قم آمادگی دارد در صورت تغییر کاربری و جابجایی این کوره‌ها، نسبت به اصلاح و بهبود زمین‌هایی که کوره‌ها در آنجا مستقر است و ایجاد فضای سبز اقدام کند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: تا مجموعه مدیریت استان تمهیداتی برای ساماندهی این کوره‌ها نیندیشد شهرداری نمی‌تواند اقدامی را انجام دهد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.