قمپز به «فیض» رسید

شهر بیست/ چهل‌وهشتمین محفل طنز قمپز با حضور ناصر فیض مسئول دفتر طنز حوزه هنری برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قمپز به «فیض» رسید
شناسه : 16080 | انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از حوزه هنری قم، چهل و هشتمین محفل طنز قمپز با ویژه موضوع شب چله و با حضور ناصر فیض، عباس احمدی، طنزپردازان استان قم و جمع پر شور علاقه‌مندان به طنز برگزار شد.

در ابتدای این محفل ناصر فیض مسئول دفتر طنز حوزه هنری با اشاره به استقبال علاقه‌مندان از محفل قمپز، گفت: قمپز یکی از جلساتی ا‎ست که وقتی در راه رسیدن به آن هستی، نگرانی مبادا دیر برسی و بخشی از آن را از دست بدهی. این محفل در تمام کشور شناخته شده‌است و از تمام وجناتش ذوق و سلیقه پیداست. از اسمی که برایش انتخاب شده یا اسمی که بر جشنواره طنزش با نام «سوهان روح» گذاشته‌اند تا طنزپردازانی که برای ارائه آثارشان در این محفل حاضر می‌شوند.

وی در بخش دیگری از این محفل درباره لزوم حفظ زبان‌ها و خرده فرهنگ‌های محلی گفت: از ویژگی‌های آثار ادبی و طنز با زبان محلی این است که در آینده می‎توان کلمات و اصطلاحات رایج بین مردم را از این آثار احصاء و استخراج کرد تا به این وسیله حفظ شود، در خصوص فرهنگ و زبان، صرف انتقال سینه به سینه کافی نیست چرا که ممکن است در یک تقطیع نسلی از بین برود و اثری از آن نماند. پاسداران زبان فارسی نه تنها زبان‌ها که خرده فرهنگ‌ها را حفظ می‌کنند.

در چهل و هشتمین محفل قمپز یحیی سلطانی، ریحانه فرضی، رضا عیوضی، حسین زارعی، حسین فیض اخلاقی، نعیمه وافی، حسن بشتاب، مهدی امینی تامه، سعید تارم، حسین صادقی، محمدحسین مهدویان، سید شهاب جدا، سید محمدجواد یثربی آثارشان با موضوع آزاد و یا ویژه موضوع برنامه را برای حاضران قرائت کردند.

علاوه بر شعر و نثرخوانی طنزپردازان قمی و کارشناسی آثار ارائه شده توسط ناصر فیض، پخش نماهنگ‌ طنز و پرده‌خوانی طنزآمیز توسط امیر شفیعی از جمله بخش‌های این محفل بود.

با اعلام دکتر عباس احمدی مجری برنامه و مسئول دفتر طنز حوزه هنری قم، محفل چهل و نهم قمپز پس از ایام فاطمیه برگزار خواهد شد.  

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.