همراه با رونمایی از آثار:

مراسم بزرگداشت استاد پرورش برگزار شد

شهر بیست/ مراسم بزرگداشت مرحوم استاد سید علی اکبر پرورش همراه با رونمایی از آثار وی در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) در قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مراسم بزرگداشت استاد پرورش برگزار شد
شناسه : 1606 | انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از مهر، مراسم بزرگداشت استاد سید علی اکبر پرورش شامگاه جمعه در دارالقرآن علامه طباطبایی در قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله استادی و آیت الله مقتدایی از اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام عابدی از استادان حوزه علمیه قم، سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، روحانیون، طلاب و شاگردان استاد پرورش حضور داشتند.

*علاقه وافر مرحوم پرورش به علامه طباطبایی(ره)

مرتضی نجفی قدسی، مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی در این مراسم گفت: هرساله مراسم بزرگداشت این مرد بزرگ در استان‌های مختلف برگزار می‌شد و امسال توفیق شد تا در بیت علامه طباطبایی این یادبود برگزار شود.

وی گفت: در سخنرانی نبود که استاد پرورش حضور داشته باشد و نام علامه طباطبایی را بر زبان نیاورد و علاقه زیادی به علامه داشت و محو شخصیت این عالم ربانی و مفسر قرآن بود.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان اینکه از استاد پرورش شنیدم که ۳۰ دوره تفسیر قرآن را مطالعه کرده است، تصریح داشت: مرحوم پرورش تسلط زیادی به قرآن داشت و آنقدر با آیات و مضامین نهج البلاغه سر و کار داشت که آن‌ها را حفظ شده بود.

*مرحوم پرورش ملجأ و پناهگاهی برای مردم بود

در ادامه آیت الله مقتدایی عضو شورای عالی حوزه در سخنانی از مرحوم پرورش به عنوان عارفی انقلابی و استادی بزرگ، مؤمن و متعهد یاد کرد و گفت: مرحوم پرورش با آن اخلاق، متانت و برخوردهای خوب و متواضعانه‌ای که داشت نزد همه مسئولان از رهبر معظم انقلاب گرفته تا رده‌های پایین از احترام ویژه‌ای برخوردار بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: استاد پرورش ملجأ و پناهگاهی برای مردم بود و باروی باز مردم را می‌پذیرفت و مشکلات آنها را می‌شنید و به حل آنها کمک می‌کرد.

*اخلاق و خدامحوری در آثار مرحوم پرورش موج می زند

سپس حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اخلاق در آثار، گفته‌ها و نوشته‌های مرحوم پرورش موج می‌زند، ابراز کرد: استاد پرورش در تفسیر قرآن و سخنرانی‌ها و درس‌هایی که در موضوع قرآن داشت، اولین بحثی که مطرح می‌کند پاکی و طهارت دل است.

وی بیان کرد: آثار و سخنرانی‌های استاد پرورش نشان از تأثیر در المیزان دارد و مطالب، آثار و جلسات او اخلاقی بود و روح حاکم بر همه گفته‌ها و نوشته‌هایش از طهارت نفس، اخلاق، معنویت و پاکی برخوردار بود.

وی گفت: جنبه دیگر در آثار پرورش این است که با آثار عرفا و فلاسفه به خوبی آشنا بود، به خصوص قبل از انقلاب که عده‌ای تفکرات مادی و لیبرالیسم یا افکار ضد خدا و الحادی داشتند در آن شرایط استاد پرورش کتاب‌هایی نوشته و سخنرانی می‌کرده است.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه گرایش به خدا و خدا محوری در آثار مرحوم پرورش وجود دارد، تصریح کرد: نکته دیگری که استاد پرورش خیلی به آن توجه داشت کلمات و نکات بزرگان بوده است.

*مرحوم پرورش در دورات وزارت مثل یک معلم رفتار می کرد  

در ادامه سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا  با اشاره به اینکه از دوره دبیرستان شاگرد پرورش بوده است، اظهار کرد: آقای پرورش در اندیشه و تفکر به خاطر محشور بودن با علما و روحانیون دچار کجی نشد و در سیاست که وارد شد و مناصبی که گرفت دچار غرور و تکبر نشد.

وی افزود: سید علی اکبر پرورش در زمانی که وزیر بود همچون یک معلم رفتار می‌کرد و با قرآن محشور بود و بسیار دعا و مناجات می‌کرد.

وی با بیان اینکه استاد پرورش بسیار خوش اخلاق بود و شوخ طبع بود، استاد پرورش آدم شجاعی بود و هرگز از مرگ نمی‌ترسید و از نظر عملکرد انسان مطلوب قرآن و مطلوب اسلام بود و با تمام وجود خدمت می‌کرد.

سردار صفوی با بیان اینکه جوانان امروز بسیار متفاوت از ما هستند و امروز الگوهایی دیگری در ذهن جوانان است، افزود: باید شخصیت‌هایی چون مرحوم پرورش به جوانان شناسانده شود و باید آن‌ها خاطرات این استاد قرآن را بخوانند تا بدانند یک معلم چگونه در انقلاب توانست عمل کند.

*رونمایی از آثار

در پایان این مراسم از کتاب های «جلوه‌هایی از عاشورا»، «در انتظار ظهور»، «نگرشی به نظام خانواده در اسلام»، «فرصتی برای خودسازی و راهیابی به ملکوت قرآن» از آثار استاد پرورش و همچنین چاپ جدید کتاب «خاطراتی از استاد پرورش» به قلم مرتضی نجفی قدسی به همراه آلبوم تصاویری از آن مرحوم رونمایی شد.

نوشته های مشابه
برگزیدگان ششمین کنگره شعر مواهب در قم معرفی شدند
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.