سوگواره امامزاده موسی مبرقع(ع) در قم گشایش یافت

شهر بیست/ افتتاحیه همایش سه‌روزه سوگواره امامزاده موسی مبرقع(ع) (فرزند بلافصل امام جواد(ع))، با عنوان شب‌شعر و با حضور شاعران آیینی برجسته کشور، در محل امامزاده چهل اختران قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سوگواره امامزاده موسی مبرقع(ع) در قم گشایش یافت
شناسه : 16024 | انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، در آیین افتتاحیه این همایش، چند تن از شعرای برجسته آیینی که در مدح و منقبت امامزاده موسی مبرقع(ع) اشعاری سروده بودند، برای حاضران در این همایش قرائت کردند.

در ادامه این آیین، مستند موبایلی موسی مبرقع(ع) که در مدت یک دقیقه به معرفی کوتاه امامزاده موسی مبرقع(ع) می‌پردازد، رونمایی شد.

سید مجید رضوی دبیر اجرایی همایش سوگواره امامزاده موسی مبرقع(ع) در خصوص رونمایی از  مستند موبایلی موسی مبرقع(ع) گفت: مستند رونمایی شده یک مستند موبایلی است که به معرفی کوتاه ایشان و برخی از کرامات دیگر این امامزاده واجب‌التعظیم در مدت‌زمان حدود یک دقیقه می‌پردازد.

وی با بیان این‌که امامزاده موسی مبرقع(ع) از امامزادگان بسیار مهم جهان تشیع است، افزود: ما با درک ذائقه مردم در خصوص استفاده از فضای مجازی، مستند خود را در حدود یک دقیقه تعریف کردیم تا هم بیننده از دیدن آن خسته نشود و هم تا حدی امامزاده موسی مبرقع(ع) برای بخشی از مردم معرفی شود.

ابو احمد موسی مبرقع در سال ۲۱۴ هجری قمری در شهر مدینه به دنیا آمد و در بیست و دوم ربیع‌الثانی سال ۲۹۶ هجری قمری در شهر مقدس قم وفات یافت.

وی یکی از ۴۴۰ امامزاده مدفون در قم و فرزند امام نهم شیعیان حضرت امام جواد(ع) و برادر تنی امام هادی(ع) است.

این بزرگوار در چهل‌سالگی از مدینه به قم مهاجرت کرد و تا پایان عمر در این شهر ساکن بود. وی در دوران حیات در قم موردتکریم بزرگان و مردم شهر بود.

مزار این امامزاده در محله چهل اختران قم واقع است و این مکان از آن هنگام تاکنون مورداحترام مومنان می‌باشد. وی همچنین ازجمله محدثان بزرگ تاریخ تشیع به شمار می‌آید و از قولش روایت‌های متعددی در کتاب‌های حدیثی وجود دارد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.