اقرار معاون شهردار قم به ضعف نظارت بر تاکسی‌های قم

شهر بیست/ معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ضمن پذیرش عملکرد ضعیف و غیرقابل‌قبول نهاد متبوع خود در خصوص وضعیت نظارت شهرداری قم بر تاکسی‌های این شهر، گفت: ما به رانندگان تاکسی تسهیلاتی نمی‌دهیم که بخواهیم در یک چارچوب خاص بر عملکرد آن‌ها نظارت داشته باشیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اقرار معاون شهردار قم به ضعف نظارت بر تاکسی‌های قم
شناسه : 15976 | انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، عباس ذاکریان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با تأکید بر ضرورت تقویت نظارت بر تاکسی‌های شهر قم، گفت: نظارت سازمان تاکسیرانی شهرداری بر تاکسی‌های این شهر خیلی ضعیف است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت نظارت شهرداری قم بر تاکسی‌های این شهر ضمن پذیرش عملکرد ضعیف و غیرقابل‌قبول نهاد متبوع خود در این زمینه، اظهار داشت: ما به رانندگان تاکسی تسهیلاتی نمی‌دهیم، که بخواهیم در یک چارچوب خاص بر عملکرد آن‌ها نظارت داشته باشیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر یک راننده تاکسی در قم با یک راننده‌ای که با خودروی شخصی اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کند، تفاوتی ندارد.

معاون شهردار قم گفت: اگر ما امتیاز نقل‌وانتقال مسافران درون‌شهری را فقط در انحصار رانندگان تاکسی‌ قرار دهیم، در آن صورت می‌توانیم طبق چارچوبی که تعیین می‌کنیم، بر عملکرد تاکسی‌ها نظارت داشته باشیم.

۶ هزار دستگاه تاکسی در سطح شهر قم وجود دارد، این تعداد شامل ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه تاکسی خطی، ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه تاکسی گردشی و یک هزار دستگاه تاکسی بیسیم است و باقیمانده تاکسی‌ها بین قم و شهرهای اقماری تردد دارند.

ذاکریان تصریح کرد: در خصوص سهمیه‌بندی بنزین نیز باید به‌گونه‌ای عمل شود که رانندگان تاکسی فقط طبق مجوز شهرداری و نرخ مصوب اقدام به دریافت کرایه از مسافران نمایند.

وی همچنین با اشاره به مشکل‌های موجود برای هوشمندسازی سیستم کنترل ترافیک شهر قم خاطرنشان کرد: کل توسعه هوشمندسازی ترافیک قم معطل پول جرائم راهنمایی رانندگی می‌باشد.

ذاکریان یادآور شد: طبق قانون ۴۲ درصد درآمد حاصل از وصول جرائم راهنمایی رانندگی باید به شهرداری پرداخت شود، ولی در سال گذشته به‌رغم وصولی بیش از ۹۰ میلیارد ریال، کل مبلغ پرداختی به شهرداری قم تنها ۲ میلیارد ریال بوده تا جایی که ناچار شدیم این موضوع را از طریق دیوان محاسبات و دادگستری پیگیری کنیم‌.

وی افزود: بر اساس اعلام رئیس پلیس راهور قم در نیمه نخست سال جاری رقم وصولی جرائم مذکور در این استان بالغ‌بر ۳۵۰ میلیارد ریال بوده ولی تاکنون هیچ مبلغی به شهرداری داده نشده است‌، ازاین‌رو در حوزه نصب دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف‌ها هیچ توسعه‌ای نخواهیم داشت مگر اینکه پول جرائم پرداخت شود و تاکنون هزینه اقدام‌های صورت گرفته نیز از محل بودجه داخلی شهرداری تامین شده است.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.