اسلامی کردن امور نیازمند همراهی بدنه جامعه است/ بعضی از وزارتخانه‌ها عطش واردات دارند

شهر بیست/ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: برای اسلامی کردن امور باید بدنه جامعه و مدیریت نیز خواهان این موضوع باشند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اسلامی کردن امور نیازمند همراهی بدنه جامعه است/ بعضی از وزارتخانه‌ها عطش واردات دارند
شناسه : 15973 | انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی پیش از ظهر امروز در پنجمین نمایشگاه نکوداشت هفته پژوهش و دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، با بیان اینکه میزان وصول بودجه در سال جدید هنوز به ۵۰ درصد نرسیده است، عنوان کرد: در سال‌های اخیر مسئله محصول محور کردن هیئت علمی و مسئله محوری دو گام موثر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به اینکه اگر این روند و حرکت را ادامه دهیم می‌توانیم به دستاوردهای بسیار بیش‌تری برسیم، تصریح کرد: ماموریت‌های متعددی برای پژوهشگاه در نظر گرفته شده است و رسالت پژوهشی خود را باید در راستای پژوهش‌های حوزه و روحانیت عمل کنیم.

وی با بیان اینکه واژه پژوهش و تولید علم را باید بتوانیم در تمام محورها بکار ببریم، یادآور شد: بخشی از آثار ما از جنس مدافع‌گری و پاسخ به شبهات است و به دلیل اینکه برخی از شبهات و پرسش‌ها جدید نیست پاسخ‌های ارائه شده نیز جدید و نو نیست و تنها با ادبیات جدید ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید علم و پژوهش جدید در کشور با مشکلات متعددی روبه‌رو است، اضافه کرد: مطالعات و دانش‌های بنیادین در مرحله‌ای که باید جامعه‌ساز باشد و ارکان مختلفی از جمله سیاست، اقتصاد، صنعت، هنر و … را تحت تاثیر قرار دهد نیازمند دو عامل پژوهش‌گر و اقبال جامعه به علم است.

واعظی با اشاره به اینکه پژوهش‌گر باید در انتخاب موضوعات از دقت نظر بسیاری برخوردار باشد، بیان کرد: رشد جامعه تا حدود بسیاری نیازمند اقبال جامعه به علم است و فعالیت پژوهش‌گر و میزان مطالبه‌گری اجتماعی یک روند مکمل برای ارتقای جامعه را دارند.

وی با بیان اینکه نوگرایی یک نواندیشی در علم را به دنبال خواهد داشت، ادامه داد: این موضوع موجب می‌شود تمام تولیدات عملی مخاطبین خود را داشته باشد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه برای اسلامی کردن امور باید بدنه جامعه و مدیریت نیز خواهان این موضوع باشند، اظهار کرد: اگر مدیر و برنامه‌ریزی بر روندها و مناسبات غربی اعتقاد داشته باشد و عطشی برای اسلامی کردن امور نداشته باشند، مخاطبی نخواهد بود و در نتیجه انگیزه‌ای برای تولید علم به وجود نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه فقه به عنوان یک علم هنجاری، هنجارهای نیازهای جامعه را می‌خواهد، عنوان کرد: باید راجع به علم کشور تامل کرده و آسیب‌شناسی لازم در این زمینه را انجام دهیم چراکه اگر پیوند لازم در این زمینه انجام نشود رشد علمی شکل نخواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و ارتباط با بخش‌های مختلف یاد کرد و گفت: در بخش‌های مختلفی از وزارت‌خانه‌ها عطش اصلی، عطش واردات است و اعتقادی به علوم داخلی و تولیدات داخلی ندارند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.