برنامه دومین روز اکران مستند‌های جشنواره «سینما حقیقت» در قم/ «عروسکان» و «آشو» به روی پرده می‌روند

شهر بیست/ در دومین روز سیزدهمین جشنواره «سینما حقیقت» در قم، شش مستند به روی پرده سینما آوینه قم می‌رود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برنامه دومین روز اکران مستند‌های جشنواره «سینما حقیقت» در قم/ «عروسکان» و «آشو» به روی پرده می‌روند
شناسه : 15893 | انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ستاد خبری سیزدهمین جشنواره «سینما حقیقت» در قم، در دومین و آخرین روز آثار منتخب سیزدهمین جشنواره «سینما حقیقت» ‌در قم، شش مستند در سینما آوینه قم اکران می‌شود.

در سانس نخست و در ساعت ۱۵، با توجه به جابه‌جایی انجام شده، مستندهای «۱۳ هزار قدم» به کارگردانی اشکان احمدی، «آهسته و آرام» به کارگردانی دلاور دوستانیان و «عروسکان» به کارگردانی علی دلکاری به روی پرده می‌رود.

داستان مستند «۱۳ هزار قدم» درباره «ناصر٬ پسرجوانی است که در کوه‌های اورامانات مشغول کولبری است. او که در خانواده‌ای روستایی زندگی می‌کند٬ یکی از انگیزه‌هایش برای این کار کمک به مادر پیرش است که به سرطان مبتلاست. شرایط زندگی، او و دوستانش را با وجود تحصیلات دانشگاهی وادار به کار در شرایط سخت زمستان کرده است٬ اما همچنان شور زندگی و امید به آینده در آنها ادامه دارد».

مستند «آهسته و آرام»، داستان یک حلزون و جُفتش است که در دشتی زیبا زندگی می‌کنند. یکی از آن‌ها به سمت جاده و شهر می‌آید و در آنجا با حوادث غیرمنتظره‌ای روبه‌رو می‌شود.

مستند «عروسکان» روایتی خوب از یک درد و معضل مهم اجتماعی با عنوان «کودک همسری» است که بنا به تعصبات و رسم و رسوم خاصی در بعضی نقاط کشور دیده می‌شود.

در سانس دوم و از ساعت ۱۸، مستند «آشو» به کارگردانی جعفر نجفی و «واکس چه» به کارگردانی کامران حیدری به روی پرده می‌رود.

مستند «آشو» که آبان ماه امسال جایزه و دیپلم افتخار بهترین مستند کوتاه شصت‌ودومین جشنواره جهانی لایپزیگ آلمان را از آن خود کرد، داستان «کودکی چوپان است که دل‌بسته‌ سینما و بازیگری است. او از صبح تا شب با گله‌اش مشغول است و در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات زندگی روزمره و کارش، اما هم‌زمان با عشقی که به فیلم‌های مطرح سینمای جهان و بازیگری دارد، زندگی‌اش آمیخته به رویاهایش می‌شود…»

مستند «واکس‌ چه» ساخته‌ کامران حیدری نیز متفاوت‌ترین روایت از زندگی ابراهیم منصفی، شاعر، ترانه‌سرا و خنیاگر هرمزگانی است که در سیزدهمین جشنواره‌ سینما حقیقت در دو روز به نمایش درمی‌آید.

‌ابراهیم منصفی از تاثیرگذارترین چهره‌ها در موسیقی جنوب ایران است که خواننده‌ و ترانه‌سراهای بزرگی خود را وامدار او می‌دانند و مردم جنوب همه‌ی ترانه‌های او را از بر هستند.

در سانس پایانی این جشنواره نیز مستند «زمستان است» به کارگردانی مهرداد زاهدیان به روی پرده می‌رود.

مستند «زمستان است» با موضوع روایت تاریخ خیابان لاله‌زار تهران به عنوان یکی از محلات قدیمی این شهر تولید شده است.

خاطرنشان می‌شود سیزدهمین جشنواره «سینما حقیقت» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و با همکاری «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» و «خانه سینمای مستند قم» برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند به طور رایگان به تماشای این آثار بنشینند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.