قم میزبان جشنواره «سینما حقیقت» می‌شود

شهر بیست/ رئیس اداره سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از اکران ۱۰ فیلم مستند جشنواره «سینما حقیقت» در روزهای ۲۳ و ۲۴ آذرماه در سینما آوینه قم خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قم میزبان جشنواره «سینما حقیقت» می‌شود
شناسه : 15796 | انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ستاد خبری سیزدهمین جشنواره بین المللی «سینما حقیقت» در قم، محمد کاظم رضوانی با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت» از ۱۸ تا ۲۴ آذرماه در تهران، گفت: هرساله جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به همت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وابسته به سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

وی با اشاره به اهداف و اصول برگزاری جشنواره «سینما حقیقت»، گفت: «بازنمایی تاریخ و فرهنگ جامعه ایرانی- اسلامی»، «صیانت از هویت ملی مبتنی بر انگاره‌های دینی و ایرانی»، «تقویت سینمای مستند خلاق ایران»، «آشنایی فیلمسازان کشور با تحولات نوین سینمای مستند جهان» و «توجه به اهمیت اقتصاد سینمای مستند با تأکید بر رفع موانع تولید» از اصول و اهداف این جشنواره است.    

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، از اکران گزیده‌ای از فیلم‌های مستند جشنواره سینما حقیقت در قم همزمان با تهران خبر داد و گفت: امسال نیز ۱۰ فیلم مستند این جشنواره در روزهای شنبه ۲۳ آذر و یکشنبه ۲۴ آذر از ساعت ۱۵ تا ۲۲ در سینما آوینه قم به روی پرده می‌رود.

رضوانی افزود: جشنواره «سینما حقیقت» مهم ترین رویداد معتبر سینمای مستند ایران و آسیاست و این رویداد به همت «اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم» و با همکاری «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» و «خانه سینمای مستند قم» در استان برگزار می‌شود.    

وی تصریح کرد: امسال تلاش شده بهترین فیلم‌های مستند جشنواره سینما حقیقت در قم اکران شود و از فیلمسازان مستند استان و اعضای خانه مستند قم برای تماشای آثار دعوت شده است.

دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره سینما حقیقت در قم، افزود: تماشای آثار جشنواره برای هنرمندان و عموم علاقه‌مندان رایگان است و می‌توانند به تماشای فیلم‌های مستند جشنواره بنشینند.

رضوانی یادآور شد: در پایان اکران فیلم‌های مستند جشنواره در سه سانس ۱۵، ۱۸ و ۲۰، نشست نقد و بررسی نیز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سیزدهمین جشنواره حقیقت در قم به دبیری سید موسی حسینی کاشانی برگزار می‌شود، گفت: برگزاری جشنواره‌های سینمایی از جمله «فیلم فجر»، «نماز و نیایش به روایت دوربین»، «فیلم کودک و نوجوان»، «فیلم کوتاه تهران» و «سینما حقیقت» در استان با پیگیری و تلاش مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم انجام شده است که صمیمانه قدردانی می‌کنیم.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: همچنین از همکاری و مساعدت محمدرضا بهشتی منفرد از مدیران مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که تلاش ویژه‌ای برای اکران آثار این جشنواره در استان قم داشتند، صمیمانه سپاسگزاری می‌کنیم.

رضوانی همچنین در پایان از همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی قم در برگزاری رویدادهای سینمایی در قم قدردانی کرد و گفت: سینما آوینه وابسته به این ادار‌ه‌کل، در آبان ماه نیز میزبان خوبی برای اکران آثار جشنواره «فیلم کوتاه تهران» بود.

نوشته های مشابه
واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.