کتاب «فقه موسیقی، انقلاب اسلامی، تهدید یا فرصت» نقد و بررسی شد

شهر بیست/ نشست نقد و بررسی کتاب «فقه موسیقی، انقلاب اسلامی، تهدید یا فرصت» با حضور نویسنده اثر و جمعی از علاقه‌مندان به مباحث فقه موسیقی در قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کتاب «فقه موسیقی، انقلاب اسلامی، تهدید یا فرصت» نقد و بررسی شد
شناسه : 15760 | انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از حوزه هنری قم، نشست نقد و بررسی کتاب «فقه موسیقی، انقلاب اسلامی، تهدید یا فرصت» با حضور حجت الاسلام مجتبی فلاحتی نویسنده اثر، حجت الاسلام عبداللّه حسن‌زاده و جمعی از علاقه‌مندان به مباحث فقه موسیقی در قم برگزار شد.

در ابتدای این نشست که در سالن اجتماعات حوزه هنری قم برگزار شد، بخشی از سخنان مقام معظم رهبری درباره هنر و فقه هنر در قالب یک ویدئو به نمایش درآمد. در ادامه امیر حسن حاجی ابراهیمی پژوهشگر موسیقی به عنوان مجری با سخنانی درباره موسیقی و هنرمند متدین نشست را آغاز کرد و به کتابی که در این جلسه به نقد گذاشته شده و سوابق بحث‌های مطرح شده اشاره کرد.

در ادامه محمدرضا آزاد کارشناس هنری به طرح مباحثی درباره لزوم پرداختن به بحث فقه در موسیقی اشاره کرد و خواستار تبدیل این مباحث به گفتمانی در حوزه‌های علمیه و در میان هنرمندان شد.

سپس حجت‌الاسلام عبدالله ‌حسن‌زاده از چهرهای شاخص مدیریت فرهنگ و هنر در حوزه دین، به طرح مباحثی در خصوص موسیقی و الفبای آن پرداخت. او ابزار و لوازم هنری را خالی از اشکال و حرمت دانست و محتوای موسیقی و اثری را که حاصل می‌شود، محل مناقشه خواند.

سومین سخنران این نشست حجت‌الاسلام مجتبی فلاحتی نویسنده اثر بود. او انگیره اولیه‌ تألیف و گردآوری این کتاب را بیانات و نگاه متفاوت مقام معظم رهبری درباره موسیقی دانست و در ادامه به تشریح مباحث مطرح شده در کتاب مورد نقد پرداخت.

حجت الاسلام فلاحتی از آمادگی سه نسخه دیگر این کتاب برای چاپ خبر داد و خاطر نشان کرد که جلد دوم این کتاب در حال چاپ است و به زودی راهی بازار نشر می‌شود.

وی همچنین از برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی موسیقی با محوریت مباحث مطرح در کتاب «فقه موسیقی، انقلاب اسلامی، تهدید یا فرصت» خبر داد که در ۱۰ جلسه توسط حوزه هنری قم برگزار خواهد شد.

کتاب «موسیقی، فقه، انقلاب اسلامی تهدید یا فرصت» که به آرای فقهای شیعه درباره موسیقی و به تفصیل به نظرات رهبر معظم انقلاب در این باب می‌پردازد، توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده ‌است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.