میزبانی از ۶۶ هزار زائر و توریست بین‌المللی طی هشت ماه/ گردشگران ایتالیایی در صدر بازدیدکنندگان غیرمسلمان

شهر بیست/ رئیس اداره امور بین‌الملل آستان مقدس بانوی کرامت از میزبانی حرم مطهر از ۶۶ هزار توریست و زائر بین المللی طی هشت ماه سال جاری خبر داد و گفت: گردشگران بین‌المللی از بیش از ۸۰ کشور به قم سفر کرده‌اند که بیشتر آنان از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، آلمان، هلند، فرانسه، لهستان،‌ بلژیک، سوریه، چین، پرتغال و اتریش بودند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
میزبانی از ۶۶ هزار زائر و توریست بین‌المللی طی هشت ماه/ گردشگران ایتالیایی در صدر بازدیدکنندگان غیرمسلمان
شناسه : 15750 | انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، کمال ثریا اردکانی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: از اول فرودین‌ماه تا پایان آبان‌ماه امسال، اداره امور بین‌الملل حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها میزبان بیش از ۶۶ هزار توریست و زائر بین‌المللی بوده است.

وی افزود: تعداد توریست‌ها و زائران بین‌المللی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته روند افزایشی داشته است و توریست‌های بین‌المللی از بیش از ۸۰ کشور به قم سفر کرده‌اند که بیشتر آنان از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، آلمان، هلند، فرانسه، لهستان،‌ بلژیک، سوریه، چین، پرتغال و اتریش بودند.

اردکانی خاطرنشان کرد: ۴۳ درصد از توریست‌ها آقایان و ۵۷ درصد خانم‌ها بودند که این میزان در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۴۵ و ۵۵ درصد بوده است.

رئیس اداره امور بین‌الملل حرم بانوی کرامت با اشاره به برنامه‌ریزی فرهنگی این اداره برای توریست‌ها و زائران خارجی تاکید کرد: در این مدت حدود ۱۸۰ نشست فرهنگی و دینی و دو هزار و ۲۰۰ تور حرم‌گردی برای توریست‌های بین‌المللی برگزار شده است.

اردکانی یادآور شد: بیش از ۵۱ هزار زائر بین‌المللی در قالب ۴۲۰ کاروان از خدمات حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها بهره برده‌اند که از سه زبان عربی، ‌اردو و آذری بوده‌اند.

وی افزود: این زائران از حدود ۴۵ کشور و بیشتر آن ها تابعه کشورهای عراق، پاکستان و آذربایجان بوده‌اند.

رئیس اداره امور بین‌الملل حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۱۰ تور حرم شناسی و ۱۲۰۰حلقه معرفت برای زائران خارجی برگزارشده است.

وی یادآور شد: آمار زائران بین‌المللی ذکرشده نسبت به افرادی است که به دفاتر امور بین‌الملل مراجعه نموده‌اند و آمار واقعی زائران چندین برابر این آمار است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.