برنامه‌های جامعه المصطفی(ص) به مناسبت هفته پژوهش اعلام شد

شهر بیست/ معاون پژوهش جامعه المصطفی(ص) با اعلام برنامه‌های این مرکز در هفته پژوهش، گفت: شعار این هفته در جامعه المصطفی «پژوهش و تمدن نوین اسلامی» است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برنامه‌های جامعه المصطفی(ص) به مناسبت هفته پژوهش اعلام شد
شناسه : 15729 | انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، حجت الاسلام مجید عبادی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در آستانه هفته پژوهش برگزار شد، شعار این هفته در جامعه المصطفی را «پژوهش و تمدن نوین اسلامی» اعلام کرد و افزود: این مرکز علمی در تلاش است که دانش آموختگان خود را بر اساس تمدن سازی تربیت کند.

وی با تأکید بر اینکه نیازمند پرورش پژوهشگران قابلی هستیم، افزود: برای پرورش پژوهشگران باید از متون و شیوه‌های نوین استفاده کنیم و روحیه و انگیزه پژوهش را در میان آن‌ها ایجاد کنیم.

حجت الاسلام عبادی در خصوص فعالیت‌های پژوهشی جامعه المصطفی(ص) تصریح کرد: این نهاد علمی و حوزوی تاکنون سه هزار و ۸۰۰ تألیف و ترجمه داشته است.

وی تعداد نشریات جامعه المصطفی(ع) را ۹۹ مورد اعلام کرد و افزود: این نشریات شامل نشریات علمی – پژوهشی، علمی – ترویجی و عمدتاً دانش پژوهی می‌شود.

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه(ص) در خصوص فعالیت پژوهشگران در این مرکز اظهار داشت: نزدیک به ۶ هزار پژوهشگر در جامعه المصطفی العالمیه فعالیت دارند و در زمینه پژوهشی ۴۶ هزار اثر از سال ۹۰ تاکنون ایجاد شده است که شامل ۳۰ هزار مقاله می‌شود.

وی اعلام کرد: جامعه المصطفی(ص) شامل ۱۰ پژوهشی پیوسته و ۱۰ مرکز پژوهشی تابعه است.

حجت الاسلام عبادی گفت: تاکنون ۱۹ کرسی در این مرکز برگزار شده است و تعدادی کرسی نیز فرایند خود را برای برگزاری طی می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۸۵ انجمن در جامعه المصطفی(ص) افزود: ۱۲۷ همایش در زمینه‌های پژوهشی توسط مراکز گوناگون داخلی و خارجی در این نهاد برگزار کرده‌اند.

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به برگزاری ۲ هزار و ۸۰۰ مورد نشست پژوهشی تصریح کرد: ۵۰۰ کارگاه علمی تشکیل و ۵۰ فرصت مطالعاتی در جامعه المصطفی ایجاد شده است.

وی همچنین در خصوص برنامه‌های هفته پژوهش جامعه المصطفی العالمیه افزود: ۲۳ آذرماه هفتمین نشست دوره‌ای هم اندیشی مدیران و معاونان پژوهشی واحدهای حوزوی به ریاست جامعه المصطفی بعد از نماز مغرب و عشا در مجتمع آموزش عالی امام خمینی در فلکه جهاد خیابان ۱۹ دی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۱۵ مرکز پژوهشی حوزوی در جامعه المصطفی فعالیت دارد که امسال به میزبانی جامعه المصطفی این نشست هم اندیشی میان این مراکز برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: یکشنبه ۲۴ آذرماه مراسم افتتاحیه رسمی نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی(ص) در ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود که این نمایشگاه که در آن ۳۰ مرکز از داخل و خارج کشور مشارکت دارند در مجتمع امین واقع در سه راه سالاریه برپا می‌شود و غرفه ویژه گام دوم انقلاب در این نمایشگاه دایر است.

وی گفت: دوشنبه ۲۵ آذرماه اجلاس نکوداشت پژوهشگران، انجمن‌ها و تشکل‌های علمی برتر با سخنرانی جانشین ریاست جامعه المصطفی(ص) برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه(ص) عنوان کرد: چهارشنبه ۲۷ آذرماه اجلاسیه اساتید، مدیران و دبیران پژوهشی با سخنرانی رئیس جامعه المصطفی(ص) ساعت ۹ صبح در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی همچنین گفت: پنجشنبه ۲۸ آذرماه مراسم اختتامیه نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی(ص) با سخنرانی حجت الاسلام قمی معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری ساعت ۹ صبح در مجتمع امین برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عبادی اظهار داشت: با هماهنگی مراکز پژوهشی حوزه‌های علمیه پنجشنبه ۲۸ آذرماه ساعت ۱۸ نشستی تحت عنوان «پژوهش، حوزه و بین الملل» با مشارکت مراکز پژوهشی حوزه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از ۲۰۷ اثر به ۲۵ زبان زنده دنیا چاپ شده است، افزود: در نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌ها به رونمایی از کتاب‌هایی که به زبان‌های مختلف نگارش یافته است، می‌پردازیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.