بازار بورس سکه شد

شهر بیست/ مدیر شعب کارگزاری «اقتصاد بیدار» با تأکید بر اینکه بازار بورس دماسنج اقتصاد هر کشور است و با جذب پول های سرگردان، تولید و اشتغال را رونق می‌دهد، گفت: بورس اوراق بهادار بهترین و امن ترین مکان تا اواخر سال آینده برای سرمایه‌گذاری خواهد بود و به شاخص بالای ۵۰۰ هزار واحد می‌رسد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بازار بورس سکه شد
شناسه : 15712 | انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محسن موجودی ظهر امروز در نشست خبری که در دفتر خبرگزاری فارس در قم برگزار شد، با بیان اینکه کارگزاری «اقتصاد بیدار» از سال ۸۸ در زمینه بورس کالا با عنوان تجاری «خوشه چین» فعالیت خود را آغاز کرد، اظهار کرد: این کارگزاری در سال ۹۳ از برند «خوشه چین» به «اقتصاد بیدار» تغییر یافت و واحد اوراق بهادار آن نیز راه اندازی شد و در پایان سال ۹۳ در بین ۱۰۷ کارگزاری کشور، رتبه نخست را کسب کرد.

وی تصریح کرد: کارگزاری «اقتصاد بیدار» در حال حاضر در بین ۵ کارگزاری نخست کشور به لحاظ حجم معاملات و رنکینگ در حوزه اوراق بهادار است و در حوزه کالا هم در بین سه کارگزاری نخست قرار دارد.

مدیر شعب کارگزاری «اقتصاد بیدار» افزود: این کارگزاری با ۱۹۰ نفر نیروی انسانی، قوی ترین تیم تحلیل بازار سرمایه را در دست دارد و اساتید برجسته اقتصاد در این کارگزاری فعالیت دارند.

موجودی افزود: این کارگزاری جزو ده کارگزاری دارای مجوز آموزش در کشور است که تقریبا فعال ترین آنها به لحاظ آموزش است.

وی تصریح کرد: این کارگزاری در سال جاری، مجوز شرکت «سبدگردانی» را هم از سازمان بورس دریافت کرد و تا پایان سال، دو صندوق سرمایه گذاری تاسیس خواهد کرد که به جذب سرمایه منجر می‌شود.

مدیر شعب کارگزاری «اقتصاد بیدار» با اشاره به فعالیت ۲۳ شعبه این کارگزاری در سراسر کشور، گفت: اولین و تنها کارگزاری هستیم که سجام را به صورت رایگان ثبت نام می کند و با بیش از ۱۵۰۰ دفتر پیشخوان در سراسر کشور قرارداد دارد.

موجودی در ادامه با بیان اینکه بحث فرهنگسازی بازار سرمایه را به تنهایی نمی توان به دوش کشید، گفت: متولی بازار سرمایه، سازمان بورس هست اما متأسفانه شرایط آنها به گونه ای نیست که در بحث فرهنگسازی کار کنند.

وی افزود: وظیفه و رسالت این کارگزاری ایجاب می‌کند که مردم و عموم جامعه را نسبت به فرهنگ سرمایه گذاری آگاه کند و ما به مشتریان خود توصیه می کنیم در مقاطع مختلف در چه زمینه هایی سرمایه گذاری کنند.

مدیر شعب کارگزاری «اقتصاد بیدار» تصریح کرد: زمانی که در سال ۹۶، دلار از مرز ۳۸۰۰ شروع به رشد کرد، توقع داشتیم روی ۵ هزار تومان متوقف شود اما به لحاظ مسائل سیاسی و اقتصادی و تقاضای کاذب، دلار از مرز ۷ هزار تومان تا مرز ۲۰ هزار تومان فراتر رفت که کاملا حباب داشت.

موجودی تصریح کرد: در هر دوره، افزایش نرخ دلار موجب رشد قیمت طلا و بورس کالا شده و در ادامه، این افزایش به بازار سرمایه و بازار سهام انتقال پیدا کرده است.

وی افزود: در حال حاضر هم دلار در حال گران شدن است و بلافاصله تاثیر آن در بورس طلا و کالا قابل مشاهده است.

مدیر شعب کارگزاری «اقتصاد بیدار» تصریح کرد: به نظر بنده، بورس اوراق بهادار بهترین و امن ترین مکان تا اواخر سال ۹۹ برای سرمایه گذاری خواهد بود چراکه دولت بر اساس لایحه بودجه، ۱۱ هزار میلیارد تومان از منابع خود را به نقدینگی تبدیل خواهد کرد و این امر فقط از طریق بازار سرمایه تامین مالی می شود و به فروش می رسد.  

وی افزود: این بازار باید آنقدر جذابیت داشته باشد که نقدینگی را جذب کند تا دولت، اموال مازاد و و دارایی های خود را در بازار سرمایه به فروش برساند.

موجودی با تأکید بر اینکه تا سال آینده بازار سرمایه رو به رشد خواهد بود، گفت: نوسانات همیشه ذات بازار است و عرضه و تقاضا، قیمت ها را تعیین می کند و صنایعی که الان بیشترین توجه بازار را جلب کردند، صنایع غذایی، دارویی و ساختمانی است.

وی افزود: افزایش نرخ بنزین بار روانی دارد و قطعا تاثیر مستقیم بر روی قیمت کالاها دارد و اینکه دولتمردان می‌گویند تأثیری در بازار نمی‌گذارد، تحلیل درستی نیست و خودشان هم می دانند تاثیر می گذارد.

مدیر شعب کارگزاری «اقتصاد بیدار» تصریح کرد: در زمانی که افزایش حامل‌های انرژی رخ می دهد، قطعا در سود شرکت ها تاثیر خواهد گذاشت و هزینه انرژی بر روی سود شرکت‌ها تأثیر می‌گذارد.

موجودی با تأکید بر اینکه بازار بورس تا پایان سال ۹۹ از رونق برخوردار خواهد بود، گفت: بورس تا آخر سال ۹۹ به شاخص بالای ۵۰۰ هزار واحد دست خواهد یافت، در حال حاضر از مرز ۳۳۰ هزار واحد گذشته است و دلیل عمده آن هم افزایش تورم است و هرگاه، تورم در جامعه رخ می دهد آثارش در بورس اوراق بهادار قابل ملاحظه است.  

وی خاطرنشان کرد: به همه مشتریان توصیه می کنیم در گام نخست آموزش ببینند و بعد سرمایه گذاری کنند. هیچ وقت برای کسب سود از این بازار دیر نیست اما به سرعت می‌توان ضرر داد.

مدیر شعب کارگزاری «اقتصاد بیدار» یادآور شد: بازار بورس مهم ترین تجارت دنیا و دماسنج اقتصاد هر کشور است و باید این فضا را آنقدر بزرگ کرد که با جذب پول های سرگردان، تولید و اشتغال رونق پیدا کند.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.