نویسنده رمان «آلوت»:

نویسنده ها را در برخی از کلاس های داستان نویسی می سوزانند

شهر بیست/ داستان نویس قمی راه یافته به جمع نامزدهای نهایی «جایزه ادبی احمد محمود» گفت: متأسفانه در برخی از کلاس های داستان نویسی، نویسنده ها را می سوزانند و خلاقیت را کور می کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نویسنده ها را در برخی از کلاس های داستان نویسی می سوزانند
شناسه : 1564 | انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۲   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست، «امیر خداوردی» تنها داستان نویس قمی راه یافته به جمع نامزدهای نهایی «جایزه ادبی احمد محمود» در چهاردهمین جلسه از «چاتمه داستان» که روز چهارشنبه پنحم دی ماه۱۳۹۷ در «کافه معاصر» قم برگزار شد، درباره بازدارندگی برخی از کلاس های آموزشی داستان از نوشتن گفت و بیان کرد: متأسفانه در برخی از کلاس های داستان نویسی، نویسنده ها را می سوزانند و خلاقیت را کور می کنند.

وی تصریح کرد: حداقل رویه آن سال هایی که من در تهران علاقه مند به داستان بودم و به کلاس های آموزشی می رفتم این گونه بود که شما داستان را به مسئول کلاس می دادید و الان که فکر می کنم می بینم حتی داستان را نمی خواندند و به شکل کلی یک سری ایرادهای همیشگی و تکراری می گرفتند بدون اینکه به داستان رسیده توجه جدی کنند!

این نویسنده افزود: همیشه هم یک سری حرف های تکراری و از پیش مشخص می گفتند که شخصیت پردازی نشده، فضاسازی نشده و… البته من آن وقت ها آنقدر زرنگ نبودم که مچ گیری کنم و بگویم نخواندید اما الان به این دریافت رسیده ام که داستان را نمی خواندند!

خداوردی تصریح کرد: این رویه در آن سال ها در برخی از کلاس ها بود و ناگزیر در همین فضا دنبال داستان بودم تا اینکه به قم رسیدم و فضای قم را متفاوت دیدم.

وی افزود: در قم دوستانی داشتم که باهم داستان می خواندیم و درباره داستان ها صحبت می کردیم. در همین فضا با آقای شهسواری آشنا شدم که خط به خط داستان را می خواند و راهنمایی می کرد.

این نویسنده اضافه کرد: یادم است اولین نسخه «آمین می آورم» را که برای آقای شهسواری فرستادم هر صفحه پر از ایراد و اشکال بود و من بعد از گرفتن نکته ها و نظرها، اشکال ها را برطرف می کردم و بازپس می فرستادم اما این رویه خواندن داستان و توجه به داستان ارائه شده در کلاس های داستان نویسی آن زمان، خیلی کم و نادر بود.

خاطرنشان می شود «امیر خداوردی» متولد۱۳۵۹ است و نخستین رمانش را با نام «آمین می آورم» سال۱۳۹۴ در نشر هیلا و دومین رمانش با نام «آلوت» را در سال۱۳۹۶ در نشر نگاه چاپ کرده است. رمان «آلوت» امسال جزو نامزدهای نهایی یازدهمین دوره «جایزه ادبی جلال آل احمد» بود و اکنون جزو پنج نامزد نهایی دومین دوره «جایزه ادبی احمد محمود» است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.