احداث خط انتقال اضطراری فاضلاب مسکن مهر پردیسان آغاز شد

شهر بیست/ مراسم کلنگ زنی خط انتقال اضطراری فاضلاب مسکن مهر پردیسان با حضور استاندار و تعدادی از مسئولان قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
احداث خط انتقال اضطراری فاضلاب مسکن مهر پردیسان آغاز شد
شناسه : 15567 | انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب قم، آیین کلنگ زنی خط انتقال اضطراری فاضلاب مسکن مهر پردیسان صبح شنبه با حضور بهرام سرمست استاندار قم، محسن بهشتی معاون عمرانی استاندار و عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در این مراسم در سخنانی به مشکلات جدی دفع اصولی و بهداشتی فاضلاب پردیسان اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته تلاش زیادی برای اجرای شبکه‌های فرعی و خطوط اصلی و فرعی فاضلاب برای رفع این مشکل به انجام رسانده است.

علی جان صادق پور احداث تصفیه‌خانه و خط انتقال را از برنامه‌های آبفای استان برای رفع مشکلات فاضلاب پردیسان دانست و اظهار داشت: مشکل اختصاص زمین برای احداث تصفیه‌خانه رفع شده است و به زودی با انجام مراحل قانونی اعتبارات آن در ردیف بودجه عمرانی سال آینده قرار خواهد گرفت.

وی در عین حال به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای رفع مشکل واحدهای مسکونی پردیسان در کوتاه‌مدت اشاره و خاطرنشان کرد: با بررسی‌هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم شبکه‌های فرعی اجرا شده را به خط انتقال فعلی فاضلاب پردیسان متصل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه خط انتقال موجود حجم مقدار فاضلاب دفع شده را ندارد، گفت: برای اتصال ۱۳ هزار واحد مسکن مهر که به شبکه متصل نیستند تصمیم گرفتیم ۴ کیلومتر از خط انتقال موجود را که ظرفیت لازم را ندارد تعویض کنیم.

وی با بیان اینکه امروز با حضور استاندار به صورت رسمی اجرای این خط لوله آغاز شد، اظهار داشت: این پروژه با ۲۵۰ میلیارد اعتبار ظرف ۶ ماه به اجرا خواهد رسید و به صورت موقت مشکل تمام واحدهای مسکن مهر و پردیسان را برطرف خواهیم کرد.

صادق‌پور در عین حال با بیان اینکه این پروژه به صورت موقتی مشکل فاضلاب پردیسان را رفع می‌کند، گفت: با تکمیل شبکه فاضلاب شهر قم این ظرفیت را در آینده از دست می‌دهیم و باید تصفیه‌خانه فاضلاب خاص شهر پردیسان را به زودی احداث کنیم.

استاندار قم نیز در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات صورت گرفته، خواستار تکمیل هرچه زودتر این پروژه و رفع مشکلات فاضلاب شهر پردیسان شد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.