آمار خشونت‌های جنسی مطلوب نیست/ زنان مطلقه آسیب‌پذیرترین قشر زنان

شهر بیست/ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم، زنان مطلقه و سرپرست خانواده را آسیب‌پذیرترین قشر زنان خواند و بیان کرد: متأسفانه بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد زنانی که در خانه تکریم نمی‌شوند در جامعه بیشتر از زنان دیگر مورد خشونت قرار می‌گیرند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آمار خشونت‌های جنسی مطلوب نیست/ زنان مطلقه آسیب‌پذیرترین قشر زنان
شناسه : 15460 | انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مرکز خبر حوزه، سرهنگ مهرداد حاجی‌زاده امروز در نشست بررسی فقهی و حقوقی لایحه امنیت زنان در برابر خشونت که در مدرسه معصومیه برگزار شد، با اشاره به اهمیت جایگاه زنان در جامعه اظهار داشت: متأسفانه نگاه به زنان در جامعه غیرانسانی و به‌عنوان جنس دوم است.

وی، ۲۰ درصد پرونده‌ها را مربوط به خشونت علیه زنان دانست و افزود: حضور پلیس و مداخله، پیگیری و شناسایی خشونت علیه زنان فقط در سطح اجتماع بوده و متأسفانه بسیاری از خشونت‌هایی که در بستر خانواده اتفاق می‌افتد، شناسایی نمی‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم، وجود نگاه کالایی به زن را نتیجه سیاست‌های ضعیف حاکمیتی عنوان کرد و گفت: حجاب نامناسب یکی از علل رواج خشونت اجتماعی علیه زنان است اما بخش زیادی از آن مربوط به عدم توزیع مشاغل به‌صورت مناسب بوده است.

حاجی‌زاده ۳۳ درصد از پرونده‌های مراکز مشاوره‌ای نیروی انتظامی را نیز مربوط به خشونت زنان در خانواده اعلام کرد و ادامه داد: آمارها در حوزه خشونت‌های جنسی مطلوب نبوده و زنان در خانواده نیز بخشی از قربانیان آن هستند.

وی، علل خشونت‌های اجتماعی را تشریح و خاطرنشان کرد: بخشی از این خشونت‌ها مزاحمت‌های گفتاری، نگاه‌های ممتد، تعریف‌های بی‌جا ، متلک و بوق زدن‌های ممتد است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم، زنان مطلقه و سرپرست خانواده را آسیب‌پذیرترین قشر زنان خواند و بیان کرد: متأسفانه بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد زنانی که در خانه تکریم نمی‌شوند در جامعه بیشتر از زنان دیگر مورد خشونت قرار می‌گیرند.

وی با تأکید بر آگاهی زنان بر حقوق خود و نحو پیگیری در مراجع قانونی خاطرنشان کرد: متأسفانه آمارها به نفع زنان نبوده و عدم امنیت زنان به نفع خانواده و فرزندان نخواهد بود و زمینه بروز بزه در جامعه را فراهم می‌کند.

نوشته های مشابه
برگزیدگان ششمین کنگره شعر مواهب در قم معرفی شدند
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.