رئیس پلیس آگاهی استان قم خبر داد

سارق حرفه‌ای کیف‌قاپ در قم دستگیر شد

شهر بیست/ رئیس پلیس آگاهی استان قم از دستگیری یک سارق حرفه‌ای کیف‌قاپ و کشف ۱۴ فقره سرقت در استان خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سارق حرفه‌ای کیف‌قاپ در قم دستگیر شد
شناسه : 1545 | انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از پایگاه خبری پلیس قم، سرهنگ احمد کرمی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر سرقت چندین فقره کیف‌قاپی، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش شبانه‌روزی و گسترده کارآگاهان پلیس آگاهی استان سرانجام متهم شناسایی و تحت تعقیب غیر محسوس قرار گرفت.

سرهنگ کرمی بیان کرد: متهم حین سرقت کیف یکی از شهروندان بلافاصله وارد عمل شده و در یک اقدام ضربتی سارق را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم اضافه کرد: مأموران در بازرسی بدنی و نیز مخفیگاه متهم، تمامی البسه زمان سرقت‌های قبلی ازجمله کفش، کتانی قرمزرنگ، کلاه نقاب‌دار، عینک دودی ، پیراهن و تعداد زیادی گوشی‌های مسروقه که در داخل کیف‌های مسروقه بودند،را کشف کردند.

سرهنگ کرمی ابزار کرد: متهم در بازجویی‌های کارآگاهان پلیس آگاهی استان نهایتاً به ۱۴ فقره سرقت کیف‌قاپی بانوان در سطح شهر اعتراف و هدف خود را از این سرقت‌ها، تأمین مخارج اعتیاد عنوان کرد.

وی اعلام کرد: اقدام به‌موقع مأموران مال‌خر گوشی‌های مسروقه را که سابقه خرید گوشی‌های مسروقه را داشته،شناسایی و از وی نیز ۸ دستگاه خودروی مسروقه کشف شد.

سرهنگ کرمی خاطرنشان کرد: در تحقیقات مأموران پلیس آگاهی استان، مشخص شد خریدار اموال مسروقه چند سال قبل نیز تعدادی گوشی‌های مسروقه از سارق را خریداری و با مخفی کردن هویت خود قصد داشته به‌منظور جلب اعتماد سارق، گوشی‌های مسروقه بیشتری را باقیمت کم خریداری کند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم تصریح کرد: درنهایت متهمان به انضمام پرونده تشکیل‌شده به مرجع قضائی استان معرفی و پس از صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

سرهنگ کرمی در پایان به شهروندان توصیه کرد: حتی‌المقدور از حمل کیف خود در مواقع غیرضروری بپرهیزید و در هنگام دریافت پول از بانک حرکات اطرافیان خود به‌ویژه راکبان موتورسیکلت‌ها را در داخل و خارج بانک، دقیقاً زیر نظر بگیرید.

وی تأکید کرد: معمولاً کیف‌قاپ‌ها در اطراف بانک‌ها، دفترخانه‌ها ، بنگاه‌ها، مراکز خرید و نقاط خلوت کمین می‌کنند، بنابراین هنگام دریافت و حمل پول در چنین اماکنی مراقبت بیشتری از کیف خود به عمل‌آورید.

رئیس پلیس آگاهی استان قم هشدار داد: حتی‌الامکان جهت تردد از وسایط نقلیه عمومی استفاده کنید و هرگز وجوه نقد و اشیاء گران‌قیمت خود را با کیسه‌های نایلونی روشن یا ساک‌های غیراستاندارد حمل نکنید.

سرهنگ کرمی تصریح کرد: کیف خود را با دستی که مجاور دیوار یا جوی آب است حمل کرده و از حرکت در سطح خیابان جداً بپرهیزید و چنانچه به عللی مجبور به حمل پول نقد با کیف هستید، حتماً از کیفی استفاده کنید که دارای دسته محکم است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.