ذاکریان:

شهر قم چاره‌ای جز حرکت به‌سوی حمل‌ونقل پاک ندارد/پارکینگ‌های قم گنجایش خودروهای ورودی به شهر را ندارند

شهر بیست/ معاون شهردار قم گفت: واقعیت این بوده که در حال حاضر معبر امنی برای دوچرخه‌سواری وجود نداشته و معابر شهری نیز بسیار پرمخاطره هستند، کمبود پارکینگ معضل اصلی هسته مرکزی شهر قم است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شهر قم چاره‌ای جز حرکت به‌سوی حمل‌ونقل پاک ندارد/پارکینگ‌های قم گنجایش خودروهای ورودی به شهر را ندارند
شناسه : 1537 | انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست، عباس ذاکریان معاون ترافیک و حمل‌ونقل شهردار‌ قم در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به فرهنگ‌سازی در مسئله ترافیک اظهار کرد: پارک آموزش ترافیک با تفاهم با آمورش و پرورش در بلوار ۱۵ خرداد فعال‌ شده و  مورد نوسازی‌هایی قرار می‌گیرد.

وی آمار جابه‌جایی از پایانه‌های شهر قم از ابتدای امسال را مورد توجه قرار داد و افزود: بیش از یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار در ۸ ماه ابتدایی امسال از پایانه‌ها و پارک‌سوارها جابه‌جاشده‌اند، وجود پایانه‌های غیررسمی مانند ۷۲ تن سبب شده تا آمار جابه‌جایی مسافر از پایانه‌های رسمی شهر قابل‌قبول نباشد.

معاون ترافیک و حمل‌ونقل شهردار‌ قم گفت: شهر قم چاره‌ای جز حرکت به‌سوی حمل‌ونقل پاک ندارد، دنیا امروز به این نتیجه رسیده توسعه حمل‌ونقل شخصی نتیجه‌ای جز بیماری و آلودگی نداشته و باید به سمت حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه استفاده از دوچرخه رفت.

ذاکریان با اعتراف به نبود معابر امن برای تردد دوچرخه و توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری در قم ابراز کرد: واقعیت این بوده که در حال حاضر معبر امنی برای دوچرخه‌سواری وجود نداشته و معابر شهری نیز بسیار پرمخاطره هستند، باید معابر امنی برای دوچرخه‌سواری در قم راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به برنامه شهرداری قم برای توسعه پیاده راه‌ها در معابر منتهی به حرم مطهر ابراز کرد: توسعه پیاده راه‌ها در مراکزی که حجم عابر پیاده‌روها زیاد است در دستور کار قرار دارد، هر چهار خیابان منتهی به حرم مطهر در آینده مانند بلوار بهار و ارم به پیاده راه انسان‌محور تبدیل می‌شود.

معاون ترافیک و حمل‌ونقل شهردار‌ قم با بیان مشکلات اساسی شهر قم در کمبود پارکینگ ادامه داد: احداث پارکینگ‌های موتورسیکلت در اطراف پیاده راه‌های هسته مرکزی شهر در دست طراحی بوده و مکان‌هایی برای این منظور دیده‌شده است.

ذاکریان مشکل پارکینگ را از معضلات اساسی شهر قم دانست و اضافه کرد: یکی از مشکلات اساسی شهر قم به‌ویژه در هسته مرکزی شهر معضل پارکینگ است، پارکینگ‌های شهر قم در حال حاضر گنجایش خودروهای ورودی به شهر را ندارند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.