مدیرکل تأمین اجتماعی قم خبر داد

کاهش بیمه زنان خانه دار در قم

شهر بیست/ مدیرکل تأمین اجتماعی قم گفت: سال گذشته تعداد زنان خانه دار زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قم سه هزار و 729 تَن بود که امسال 745 تَن کاهش یافته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاهش بیمه زنان خانه دار در قم
شناسه : 1529 | انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از ایرنای قم، علی اصغر دادخواه اظهار کرد: ۲ هزار و ۸۹۴ تن از زنان خانه دار قم بر اساس قانون مشاغل خانگی زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و از خدمات درمانی و همچنین بازنشستگی بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد: سال گذشته تعداد زنان خانه دار زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قم سه هزار و ۷۲۹ تَن بود که امسال ۷۴۵ تَن کاهش یافته است.
مدیرکل تأمین اجتماعی قم اضافه کرد: روند کاهشی بیمه زنان خانه دار از مهرماه سال گذشته آغاز شد و مربوط به زنان زیر پوشش برخی نهادهاست که بیمه آنان حذف شده است.
وی با بیان این که بیمه تأمین اجتماعی از افزایش تعداد بیمه پردازان جدید استقبال می کند، بیان کرد: مطابق قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، این مشاغل شامل آن دسته از فعالیت ‌هایی است که توسط عضو یا اعضای خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب ‌و کار بدون مزاحمت و ایجاد اختلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می‌ گیرد و منجربه تولید خدمت یا کالای قابل عرضه به بازار می ‌شود.
دادخواه تأکید کرد: کار باید مجاز باشد، باعث سلب آسایش همسایگان نشود و آلودگی صوتی و زیست‌ محیطی نیز ایجاد نکند.
به گفته وی، صنایع ‌دستی، فرش دستباف، امور تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، عشایری، امور تولیدات گیاهی، تولیدی (صنعت و خدمات) و فعالیت ‌های فرهنگی و هنری از جمله این مشاغل است.
وی گفت: زنان خانه داری که کمتر از ۵٠ سال تمام سن دارند، می توانند نسبت به ارائه تقاضا و انعقاد قرارداد بیمه اقدام کنند و اگر سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از ۵٠ سال باشد، پذیرش درخواست وی منوط به دارابودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مدت مازاد سنی مقرر خواهد بود.
به گفته مدیرکل تأمین اجتماعی قم، زنان خانه داری که دست کم دارای ١٠ سال سابقه پرداخت حق بیمه هستند نیز می توانند بدون لحاظ شرط سنی، نسبت به ارائه تقاضا و انعقاد قرارداد بیمه اقدام کنند.
وی افزود: نرخ حق بیمه و حمایت های بیمه ای در این نوع بیمه، همانند ضوابط بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد خواهد بود و دختران مجرد هم می توانند به عنوان مشمولان بیمه زنان خانه ‌دار از خدمات این سازمان بهره مند شوند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.