سید امیر طباطبایی:

کانون پرورش فکری قم از انزوا خارج می‌شود/ درهای کانون باید به روی کودکان و نوجوانان باز باشد

شهر بیست/ معاون فرهنگی و اجرایی کانون پرورش فکری قم بر لزوم تلاش برای خروج کانون از انزوا تأکید کرد و گفت: اقشار مختلف جامعه شناخت کمی نسبت به فعالیت‌های کانون قم دارند که باید در این زمینه تلاش بیشتری را در حوزه اطلاع رسانی داشته باشیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کانون پرورش فکری قم از انزوا خارج می‌شود/ درهای کانون باید به روی کودکان و نوجوانان باز باشد
شناسه : 15183 | انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید امیر طباطبایی امروز در مراسم معارفه معاون فرهنگی و اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم که در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری قم واقع در پردیسان برگزار شد، با اشاره به سابقه دیرینه کانون و چهره‌های برجسته‌ای که به کشور معرفی کرده است، گفت: کانون پرورش فکری با بیش از نیم قرن سابقه در حال فعالیت های فرهنگی و هنری است و می‌توان به جرئت عنوان کرد که در عرصه سینما، نمایش، پویانمایی، ادبیات و گرافیک، فرزندان زیادی را به جامعه هنری ایران معرفی کرده است.

وی تصریح کرد: چهره‌هایی نظیر مرحوم عباس کیارستمی، امیر نادری، حسین علیزاده، مرتضی ممیز، نورالدین زرین‌کلک، مصطفی رحماندوست و ابراهیم فروزش از سوی کانون پرورش فکری به جامعه فرهنگی و هنری کشور معرفی شدند و در عرصه های مختلف، درخشش ملی و بین المللی داشتند.

معاون فرهنگی و اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم افزود: این افتخار را دارم که فرزند کانون هستم و همچنان با دغدغه‌هایی که در این حوزه داشته و دارم، امیدوارم با همراهی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه قم بتوانم مثمر ثمر باشم.

طباطبایی با تأکید بر اینکه نخستین اقدام عاجل ما باید تلاش برای خروج کانون پرورش فکری قم از انزوا باشد، گفت: بدنه فرهنگی و هنری و اقشار مختلف جامعه، شناخت کمی نسبت به فعالیت‌های کانون قم دارند که باید در این زمینه، فعالیت‌های مهمی را در حوزه اطلاع رسانی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اعضای کانون پروش فکری قم در سال های اخیر رتبه های ملی و بین المللی در حوزه های مختلف کسب کردند اما در استان شاهد هیچ واکنشی درباره این افتخار آفرینی ها نبودیم و اخباری در این زمینه منعکس نشده است.

معاون فرهنگی و اجرایی کانون پرورش فکری قم با اشاره به اینکه بار سنگین کانون بر دوش مربیان پرتلاش و گمنام این نهاد است، گفت: تعدادی از اعضای کانون با وجود اینکه در مناطق محروم شهر زندگی می کنند اما با همت مربیان، در حوزه های پژوهشی و فرهنگی درخشیدند و ما باید سرمایه‌های انسانی کانون را به همشهریان معرفی کنیم.

طباطبایی همچنین بر لزوم تغییر نگاه کارکنان کانون پرورش فکری قم تأکید کرد و گفت: لازمه تغییر و تحول در هر مجموعه‌ای، تغییر نگاه‌هاست و مجموعه کانون قم نیز مستثنی از این امر نیست.

وی در ادامه به ظرفیت ارزشمند مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در پردیسان اشاره کرد و گفت: این مجتمع بعد از مجموعه «حجاب» تهران، بزرگترین مجمع فرهنگی و هنری کشور است و امروز باید استفاده بهینه از آن شود و درهای مجموعه به روی کودکان و اقشار مختلف باز باشد.

معاون فرهنگی و اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم افزود: مجتمع فرهنگی هنری کانون به مرکز فرهنگی، هنری، سینمایی و ادبی تبدیل خواهد شد و تورهای یک روزه فرهنگی برای کودکان و نوجوانان به همراه خانواده‌های آنان، تدارک دیده خواهد شد.

وی در پایان با قدردانی از اعتماد مسئولان کانون پرورش فکری قم، گفت: حضور من در این جایگاه مرهون تلاش مستمر جناب آقای ندافی بود و امیدوارم با همت ایشان بتوانیم ساختمان کانون در دورشهر را پس بگیریم چون بسیاری از شهروندان به آن ساختمان حس نوستالژی دارند.

نوشته های مشابه
پیشرفت ۳۰ درصدی تملک خیابان شهید حاج رضایی
احیای شب‌های قدر در قم کجا برویم؟
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.