معاون فرهنگی و اجرایی کانون پرورش فکری قم معرفی شد

شهر بیست/ سید امیر طباطبایی از فیلمسازان و چهره‌های باسابقه هنری قم به معاونت فرهنگی و اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم منصوب شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
معاون فرهنگی و اجرایی کانون پرورش فکری قم معرفی شد
شناسه : 15171 | انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مراسم معارفه سید امیر طباطبایی به عنوان معاون فرهنگی و اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم ظهر شنبه ۹ آذر در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری واقع در پردیسان قم برگزار شد.

در این مراسم، حسن ندافی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، محمد کاظم رضوانی رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، رضا ابوذر رئیس انجمن سینمای جوانان قم، علی بیطرفان فیلمساز پیشکسوت قم، حسن عنایتی مستندساز، محمود الیاسی نماینده آموزشگاه‌های سینمایی قم، جمعی از فعالان رسانه‌ای قم و مربیان کانون پرورش فکری قم حضور داشتند.   

    

در ابتدای این جلسه، حسن ندافی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم با اشاره به انتصاب سید امیر طباطبایی به عنوان معاون فرهنگی و اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، گفت: آقای طباطبایی از چند هفته قبل، بدون اینکه منتظر حکم و مراسم معارفه باشد، کار خود را با انگیزه و  دلسوزی و روحیه بسیجی شروع کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم افزود: آقای طباطبایی از چهره‌های مطرح هنری در قم هست و بسیار خوشبین هستم که با حضور ایشان، اتفاقات خاص و منحصر به فردی در کانون رقم بخورد.

 

*کانون درخشان‌تر از گذشته ظاهر خواهد شد

علی بیطرفان از فیلمسازان و هنرمندان پیشکسوت قم در سخنانی با ابراز خرسندی از انتصاب سید امیر طباطبایی به عنوان معاون فرهنگی و اجرایی کانون پرورش فکری قم، گفت: در زمینه کارهای فرهنگی و هنری کانون خلأهایی دیده می شد که حضور آقای طباطبایی تغییر و تحول بزرگی را ایجاد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: آقای طباطبایی از چهره‌های هنری با انگیزه و برنامه‌ریز است و  کانون درخشان‌تر از گذشته ظاهر خواهد شد.

این فیلمساز قم خاطرنشان کرد: البته امیدوارم فعالیت‌های اجرایی مانع کارهای هنری آقای طباطبایی نشود و همچنان شاهد تولیدات هنری و فیلمسازی وی باشیم.

 

*لزوم تعامل بیشتر خانواده سینمایی و خانواده کانون قم

سپس، محمد کاظم رضوانی رئیس اداره سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در سخنانی اظهار کرد: امروز خانواده سینمایی و خانواده کانون قم کنارهم قرار گرفتند و شاهد اتفاقات خوبی در شهر خواهیم بود.

وی تصریح کرد: آقای طباطبایی با توجه به توانمندی که دارند در حوزه فیلمسازی و تدریس در دانشگاه و مراکز موفق بودند و بدون شک، تولیدات هنری و فیلمسازی در ساختمان کانون پویاتر خواهد شد.

رضوانی رئیس اداره سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: برای تقویت تجهیزات و زیرساخت‌های سینمایی این مرکز اعلام آمادگی می‌کنیم.

 

*لزوم تولیدات مشترک انجمن سینمای جوانان و کانون پرورش فکری قم

در ادامه رضا ابوذر، رئیس انجمن سینمای جوانان قم در سخنانی با بیان اینکه امیدواریم با حضور آقای طباطبایی شاهد تلاش و پویایی بیشتر کانون پرورش فکری قم باشیم، گفت: افتتاح سینمای کانون و برگزاری سی‌ودومین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان از جمله اتفاقات خوب کانون در مدت اخیر بوده است.

وی تصریح کرد: آقای طباطبایی از دوران نوجوانی و جوانی در حوزه‌های فرهنگی و هنری در تلاش است و قدرت اجرایی خود را در این حوزه اثبات کرده است.

رئیس انجمن سینمای جوانان قم بر لزوم تعامل بیشتر این انجمن و کانون پرورش فکری قم تأکید کرد و افزود: امیدوارم هر دو مجموعه به عنوان بازوان فرهنگی و هنری شهر بتوانند با هم‌افزایی، تولیدات سینمایی در عرصه کودک و نوجوان داشته باشند.

 

*ضرورت توجه به استعدادیابی در کانون پرورش فکری قم

همچنین حسن عنایتی، فیلمساز و مستندساز پیشکسوت قم در سخنان کوتاهی بر لزوم توجه بیشتر به کودکان و نوجوانان تأکید کرد و گفت: قم دارای چهره‌های مستعد بسیاری است که در صورت توجه و ایجاد بستر در عرصه‌های مختلف می‌درخشند.

وی افزود: امیدوارم با حضور آقای طباطبایی فضای رشد بیشتری برای اعضای کانون پرورش فکری قم فراهم شود و شاهد درخشش بیشتر کودکان و نوجوانان قم باشیم.

در ادامه محمود الیاسی، نماینده آموزشگاه های سینمایی قم در سخنانی با بیان اینکه آقای طباطبایی بسیار جسور و بابرنامه در هر موضوعی هستند، گفت: در حوزه آموزش، استعدادهایی در قم وجود دارد که امیدوارم کانون پرورش فکری قم در این حوزه ورود کند و با استعدادیابی، چهره‌های بیشتری را به کشور معرفی کند.

 

*لزوم تقویت حوزه اطلاع‌رسانی فعالیت‌های کانون پرورش فکری قم

همچنین سید حمیدرضا منتظری منتقد سینما و رسانه در این مراسم، گفت:  آقای سید امیر طباطبایی از هنرمندان صاحب نام عرصه سینما در قم هستند و و فرهنگ و فضاهای بومی قم را به خوبی می شناسند.

وی با تأکید بر اینکه حوزه اطلاع رسانی کانون قم نیازمند تقویت است، اظهار کرد: باید فعالیت های کانون در حوزه رسانه انعکاس بیشتری داشته باشد و فعالیت های خوب ده مرکز کانون قم به خوبی منعکس نشده است.

این منتقد سینما و رسانه در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم وجهه هنری که آقای طباطبایی دارند، حفظ شود و منحصر به مدیریت اجرایی نشود.

سید امیر طباطبایی معاون فرهنگی و اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم نیز در سخنانی گفت: این افتخار را دارم که فرزند کانون هستم و همچنان با دغدغه‌هایی که در این حوزه داشته و دارم، امیدوارم با همراهی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه قم بتوانم مثمر ثمر باشم.

طباطبایی با تأکید بر اینکه نخستین اقدام عاجل ما باید تلاش برای خروج کانون پرورش فکری قم از انزوا باشد، گفت: بدنه فرهنگی و هنری و اقشار مختلف جامعه، شناخت کمی نسبت به فعالیت‌های کانون قم دارند که باید در این زمینه، فعالیت‌های مهمی را در حوزه اطلاع رسانی داشته باشیم.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.