مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم:

آموزش امداد کاربردی ترین موضوع در هنگام وقوع حوادث طبیعی است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: بسیاری از مشکلات و اتفاقات ناگواری را که هنگام وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی رخ می دهد، می توان با آموزش درست و اصولی دوره های امداد و نجات کاهش داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آموزش امداد کاربردی ترین موضوع در هنگام وقوع حوادث طبیعی است
شناسه : 1516 | انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۴   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از ایرنای قم، محمد گلفشان به مناسبت روز ایمنی در برابر بلایای طبیعی، اظهار کرد: آموزش های امداد و نجات کم هزینه ترین و پرکاربردترین موضوعی است که می توان هنگام وقوع حوادث از آن بهره برد.
وی اضافه کرد: بر اساس تحقیقات به عمل آمده، علت مصدومیت درصد بالایی از افراد در زلزله کرمانشاه، فرار درحین زلزله بوده است، در حالی که اگر این افراد آموزش های اصولی را فراگرفته بودند، احتمال مصدومیت آن ها کاهش می یافت.
وی گفت: جمعیت هلال احمر قم سالانه دوره های آموزشی زیادی برای مخاطبان درگروه های مختلف برگزار می کند و این آمادگی را دارد این دوره ها را بر اساس نیاز و درخواست اقشار مختلف مردم در طول سال به اجرا بگذارد.
گلفشان ادامه داد: آموزش های این نهاد در قالب های مختلف هشت و ۲۲ ساعته و همچنین دوره های مقدماتی و تکمیلی است که در آنها انواع اقدام ها از جمله کمک های اولیه، ایمنی در برابر زلزله، تخلیه اضطراری و همچنین پناهگیری درست را آموزش داده می شود.
وی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در آموزش هایی که توسط مربیان ارائه می دهد به انواع پناهگیری در ساختمان های بلندمرتبه و ساختمان های عمومی و مجتمع ها به صورت ویژه می پردازد و مخاطبان را از خطرات احتمالی فرار و یا پناهگیری ناصحیح آگاه می کند.
وی افزود: درهمین راستا بخش های پنجگانه استان قم و حتی بسیاری از روستاها تحت آموزش مربیان جمعیت هلال احمر قرار گرفته است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم در ادامه گفت: این نهاد از نظر تجهیزات و نیروهای امدادی آموزش دیده در بالاترین سطح ممکن قرار دارد و درحال حاضر بالغ بر ۲ هزار نیروی امدادی آموزش دیده عضو این نهاد هستند.
وی افزود: همانطور که در زلزله استان کرمانشاه، مسئولیت شهرستان سرپل ذهاب با جمعیت هلال احمر استان قم بود، ۳۰ تیم امدادی متخصص آمادگی این را دارد تا درحوادث احتمالی به هر نقطه کشور اعزام شوند و اقدامات ویژه انجام دهند.
وی ادامه داد: امکانات جمعیت هلال احمر قم به روز است و این نهاد دارای انواع تجهیزات از جمله ماشین های زنده یاب، ست های نجات و برش در بهترین شرایطی است که تاکنون جمعیت هلال احمر قم داشته است.
پنجم دی ماه همزمان با سالروز زلزله بم، «روز ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی» نامگذاری شده است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.