مدیر خانه مطبوعات قم عنوان کرد

۴۰۰ اثر به دومین جشنواره مطبوعات قم ارسال شد/ تحول بی‌سابقه در گزارش نویسی رسانه‌های قم

شهر بیست/ مدیر خانه مطبوعات قم از ارسال ۴۰۰ اثر به دومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های برخط قم خبر داد و گفت: امروز تحول بی‌سابقه‌ای در بخش گزارش نویسی رسانه‌های قم ایجاد شده و آثار جشنواره قابل عرضه به جشنواره‌های کشوری است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۴۰۰ اثر به دومین جشنواره مطبوعات قم ارسال شد/ تحول بی‌سابقه در گزارش نویسی رسانه‌های قم
شناسه : 15134 | انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مرتضی داستانی ظهر امروز در مراسم اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری قم که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، با اشاره یه شکل گیری این جشنواره، اظهار کرد: برای ایجاد تغییر و تحول در رسانه های استان و حرکت آنها به سمت رشد و تعالی و تجلیل از تلاش خبرنگارانی که به طور مستمر در رسانه‌ها فعالیت دارند، بنای برگزاری این جشنواره از سال گذشته گذاشته شد.    

وی با اشاره به تأثیر برگزاری نخستین جشنواره مطبوعات قم، گفت: برگزاری دوره اول جشنواره موجب تحول نسبتا خوب تولیدات رسانه‌ای قم شد و مهم‌ترین نشانه آن تحول بی سابقه‌ای بود که در گزارش نویسی ایجاد شد و آثار جشنواره قابل عرضه به جشنواره‌های کشوری است.

مدیر خانه مطبوعات قم در ادامه از ارسال ۳۹۶ اثر به دومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های برخط قم خبر داد و گفت: در بخش ویژه، ۳۱ اثر با موضوع رونق تولید و ۳۵ اثر مرتبط با گام دوم انقلاب در سایت جشنواره بارگذاری شد.

وی بیان داشت: در بخش اصلی در رشته گزارش تصویری و مکتوب ۱۰۱ اثر، تیتر ۵۲ اثر، یادداشت و سرمقاله ۵۶ اثر، خبر ۲۱ اثر، مصاحبه ۶۰ اثر، صفحه‌آرایی ۲۱ اثر، طنز مکتوب ۹ اثر و عکس خبری ۱۰ اثر به جشنواره ارسال شده‌است.

داستانی افزود: در بخش ویژه نیز ۳۱ اثر با موضوع رونق تولید و ۳۵ اثر مرتبط با گام دوم انقلاب در سایت جشنواره بارگذاری شده‌است.

وی در ادامه بر لزوم توجه رسانه‌های استان و افزایش دانش خبرنگاران قم در حوزه تولید و تنظیم خبر تأکید کرد و گفت: با اینکه در قم خبرنگاران بسیار خوبی داریم اما در هر دو دوره این جشنواره، کسی نتوانست حائز رتبه اول شود.

مدیر خانه مطبوعات قم افزود: همچنین در حوزه تولید گزارش میدانی و گزارش تحقیقی نیز نیازمند تلاش بیشتری از سوی رسانه‌های استان و به ویژه مطبوعات هستیم.

داستانی همچنین با اشاره به تغییراتی در حوزه داوری بخش ویژه جشنواره، گفت: در ابتدا قرار بود نفرات برگزیده در هر سه قالب گزارش، مصاحبه و یادداشت معرفی شوند اما بعد از دریافت آثار، داور بخش ویژه اعلام کرد امکان این کار وجود ندارد چرا که در بعضی از قالب ها، تعداد شرکت کنندگان کم بوده و امکان رقابت نیست.

وی تصریح کرد: بر همین اساس، در بخش ویژه جشنواره هر سه قالب مصاحبه و گزارش و یادداشت به صورت مجموعه ای داوری شده و برگزیدگان اول تا سوم تجلیل می شوند.

مدیر خانه مطبوعات قم همچنین با تأکید بر اینکه این جشنواره با کمترین هزینه و نهایت اقتصاد مقاومتی برگزار شد، افزود: عمده هزینه ما صرف جوایز جشنواره شد و با وجود مشکلات مالی که این روزها در کشور وجود دارد، قطعا اگر حمایت‌های آقای حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نبود، این جشنواره برگزار نمی شد و به دلیل این حمایت ویژه از ایشان تشکر می کنم.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.