نگاه به نامحرم در فضای مجازی نور چهره را از بین می‌برد

شهر بیست/ این خطیب حوزه گفت: اگر کسی از معاصی دوری کند و به نامحرم نگاه نکند خداوند چهره‌اش را نورانی خواهد کرد و نگاه به نامحرم چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی نور را چهره را زایل می‌کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نگاه به نامحرم در فضای مجازی نور چهره را از بین می‌برد
شناسه : 15081 | انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی بعد از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی، اظهار کرد: در کتاب جهاد النفس وسایل الشیعه روایان بسیار نایابی در خصوص سیر و سلوک بیان‌شده است که راه عرفان را برای انسان نشان می‌دهد.

وی افزود: در این کتاب در روایتی به سه نکته اساسی و کلیدی و مهم و مبتلابه اشاره‌شده است و راه چهارمی نیز ندارد لذا باید به همین سه نکته بسیار اصولی توجه جدی و عمیق شود.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: نکته اول این است اگر کسی تمام هم‌وغم و تلاشش برای آخرت باشد خداوند غم دنیایش را مرتفع خواهد کرد لذا انسان باید تمام تلاشش معطوف به انجام تکالیف باشد و خداوند هم وعده داده است که رازقیت خود را به نحو احسن انجام خواهد داد.

مؤمنی تأکید کرد: دستور دوم در خصوص باطن افراد است و روایت توصیه می‌کند اگر کسی باطن خود را آراسته به معنویت نماید خداوند ظاهر فرد را نیز منور به نور معنویت خواهد کرد.

وی افزود: اگر کسی از معاصی دوری کند و به نامحرم نگاه نکند خداوند چهره‌اش را نورانی خواهد نمود و نگاه به نامحرم چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی نور را چهره را زایل می‌کند.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: توصیه سوم روایت نیز این است که اگر کسی رابطه خود را باخدا اصلاح نماید، رابطه‌اش با مردم نیز اصلاح خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: اگر انسانی رابطه‌اش با خداوند بر مبنای حقیقت و عبودیت استوار شود، محبوب قلوب مردم می‌شود و اصلاً نیازی ندارد برای به دست آوردن جایگاه جای حق و باطل را عوض کند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: بدبخت کسی است که آخرت خود را به خاطر دنیا بفروشد و بدبختر از این کسی است که آخرت خود را برای دنیای دیگران بفروشد و برای خوش‌خدمتی به دیگران حقیقت را کتمان نماید.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
اجرای پرچالش پروژه‌های عمرانی در بافت شهری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.