۱۳ روستای قم آب آشامیدنی ندارد

شهر بیست/ جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام علی ابن ابی‌طالب(ع) با اشاره به اینکه 13 روستای حاشیه اتوبان قم – تهران هنوز آب آشامیدنی ندارد و آبرسانی به این روستاها به وسیله تانکر انجام می شود، گفت: اگر حق آبه روستاهای منطقه تامین شود، بسیاری از مشکلاتی که در این بخش ها با آن روبه رو هستیم برطرف می شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۱۳ روستای قم آب آشامیدنی ندارد
شناسه : 15069 | انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، محمود داود آبادی امروز در نشست خبری که در دفتر خبرگزاری تسنیم در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه برای فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی ۵ حوزه فعالیت پیش بینی شده است، بیان کرد: این قرارگاه در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، تعلیم و تربیت، بهداشت و درمان، اشتغال، عمران و زیرساخت فعالیت می کند.

وی با اشاره به اینکه در کل کشور در یک برنامه سه ساله محرومیت زدایی از ۱۳۱ دهستان توسط این قرارگاه دنبال می شود، یادآور شد: در استان قم دهستان قنوات و دهستان قمرود در بخش مرکزی استان انتخاب شده است که این دو دهستان ۶۴ درصد وسعت استان را تشکیل می دهند.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام علی ابن ابی‌طالب(ع) با اشاره به اینکه این برنامه سه ساله از اواخر سال ۹۵ آغاز شده است گفت: در سال اول مناطق هدف مورد مطالعه دقیق قرار گرفت و مسائل مردم به وسیله طلاب جهادی که در مناطق مورد نظر ساکن شدند احصا شد.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد جمعیت استان شهر نشین و ۵ درصد روستا نشین هستند یادآور شد: ۱۱۰ روستای دارای سکنه منطقه قمرود به ۴۳ روستا کاهش یافته است.

داودآبادی با اشاره به اینکه ۱۳ روستای حاشیه اتوبان قم – تهران هنوز آب آشامیدنی ندارد و آبرسانی به این روستاها به وسیله تانکر انجام می شود، خاطرنشان کرد: اگر حق آبه روستاهای منطقه تامین شود بسیاری از مشکلاتی که در این بخش ها با آن روبه رو هستیم برطرف می شود.

وی با اشاره به اینکه از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه علی بن ابیطالب ۸۰ پروژه دنبال می شود، گفت: پروژه آبرسانی به این روستاها در دستور کار قرار گرفته است و شرکت آب و فاضلاب روستایی، بخشداری مرکزی، فرمانداری و… در اجرای این پروژه مشارکت دارند.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام علی ابن ابی‌طالب(ع) با اشاره به واگذاری مسؤولیت احداث ۷۰ واحد مسکونی در دو روستا از توابع معمولان گفت: احداث واحدهای ۸۵ متری اسکلت فلزی در دستور کار قرار دارد و اعتبار مورد نیاز برای ساخت ۳۵ واحد در یکی از روستاها توسط آستان مقدس حضرت معصومه(س) و اعتبار ساخت ۳۵ واحد در روستای دیگر توسط ستاد مردمی کمک به سیل زدگان و سپاه استان قم تامین می شود.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای گازرسانی به مدارس در دهستان قمرود افزود: مدارس دهستان قمرود امسال برای نخستین سال است که به شبکه گاز سراسری وصل شدند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.