محفل خاطره‌گویی «این سرو چهل ساله» در قم برگزار شد

شهر بیست/ محفل خاطره‌گویی «این سرو چهل ساله» با رویکرد روایت‌های ناشنیده‌ از بسیج قم در دوران دفاع مقدس هم‌زمان با هفته گرامیداشت بسیج در قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
محفل خاطره‌گویی «این سرو چهل ساله» در قم برگزار شد
شناسه : 15066 | انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قم،‌ محفل خاطره گویی «این سرو چهل ساله» با رویکرد روایت‌های ناشنیده‌ از بسیج قم در دوران دفاع مقدس هم‌زمان با هفته گرامیداشت بسیج در قم برگزار شد.

در ابتدای این محفل حجت الاسلام والمسلمین سید علی‌محمد یثربی و حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم اقبالیان مسئولان بسیج قم در دهه ۶۰ به بیان خاطرات و روایت‌هایی درباره شکل‌گیری و فعالیت بسیج قم و بسیج طلاب دردهه ۶۰ پرداختند.

در این گفت‌وگو که با اجرای محمد میرزایی بازرگانی شکل گرفت نکاتی درباره ارتباط بسیج قم با حضرت امام خمینی(ره) و چگونگی تامین ساختمان‌های این نهاد به فرمان امام مطرح شد. همچنین مسئولان بسیج قم در دهه ۶۰ به نحوه جذب، آموزش و اعزام رزمندگان و ناحیه‌های فعال بسیج قم در دوران دفاع مقدس اشاره کردند و به نقش خود در سازمان‌دهی این نیرو پرداختند.

حجت‌الاسلام اقبالیان با اشاره به نظر حضرت امام خمینی(ره) درباره‌ی بسیج قم گفت: «ایشان در دیداری به بنده فرمودند من از بسیج قم راضی‌ام و همه کسانی که در بسیج‌اند، در حال عبادتند.»

از جمله برنامه‌های این محفل که به همت سازمان بسیج هنرمندان استان و حوزه هنری قم برگزار شد، اجرای سرود و نمایش با موضوع بسیج و دوران دفاع مقدس بود. شایان ذکر است که کتاب “حجره‌ی شماره‌ی دو” خاطرات شفاهی ابوالقاسم اقبالیان به همت واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری قم تدوین شده که به زودی توسط نشر سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر خواهد شد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.