قم قطب صنعت چاپ کشور است/ لزوم توجه به بسته‌بندی کالاهای صادراتی قم

شهر بیست/ رئیس سازمان صمت قم با اشاره به جایگاه و موقعیت ممتاز فرهنگی قم، از صنعت چاپ قم به عنوان قطب نخست صنعت چاپ و نشر کشور یاد کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قم قطب صنعت چاپ کشور است/ لزوم توجه به بسته‌بندی کالاهای صادراتی قم
شناسه : 15056 | انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محمود سیجانی ظهر روز دوشنبه ۴ آذرماه ۱۳۹۸ در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره صنعت چاپ استان قم که در تالار مرکزی شهر برگزار شد، از صنعت چاپ قم به عنوان یکی از صنایع مهم و شاخص استان یاد کرد و گفت: صنعت چاپ حلقه واسط و پیوند اتصال صنعت و فرهنگ است.

وی با اشاره به جایگاه و موقعیت ممتاز فرهنگی قم، از صنعت چاپ قم به عنوان یکی از صنایع شاخص در تقویت مباحث فرهنگی یاد کرد و افزود: قم قطب اول صنعت چاپ و نشر کشور است و جایگاه ویژه ای در صنعت دارد.

رئیس سازمان صمت قم همچنین به راه اندازی نخستین شهرک تخصصی چاپ و نشر قم اشاره کرد و گفت: هرچند زیرساخت‌های این شهرک با تأخیر زیاد آماده شد و امکاناتی برای انتقال صنایع فراهم نشد و وقت زیادی گرفت، اما جایگاه خود را پیدا خواهد کرد.

به گفته سیجانی، نیمی از شهرک برای حوزه چاپ فعالیت خواهد داشت و بخش دیگری از این شهرک که بدون استفاده مانده بود به صنایع وابسته به چاپ نظیر صنایع بسته بندی یا تأمین کننده مواد اولیه واگذار خواهد شد.

وی همچنین بر لزوم توجه به حوزه بسته‌بندی کالاها تأکید کرد و گفت: زمانی یک کالا شکل واقعی پیدا می کند و در بازار قابلیت عرضه خواهد داشت که بسته بندی خوبی داشته باشد.

رئیس سازمان صمت قم با تأکید بر اینکه بسته‌بندی زیبا و مناسب، ارزش افزوده بسیار مهمی بر کالا ایجاد می کند، یادآور شد: اگر کالای با کیفیتی تولید شود اما بسته بندی مطلوبی نداشته باشد، نمی تواند در بازار جهانی موفق باشد.

به گفته سیجانی، برای توجه به بخش صادرات باید به صنعت بسته بندی توجه ویژه داشت چراکه جذابیت های بصری کالا، موجب افزایش مشتریان خارجی و اشتغال و ارزآوری خواهد شد.

وی همچنین از صنعت چاپ به عنوان یکی از ابزار اصلی حوزه نشر یاد کرد و گفت: رتبه نخست قم در حوزه نشر، با تلاش زحمات صنعت چاپ به بار نشسته است.

رئیس سازمان صمت قم در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان متولی صنعت در استان اعلام می‌‎کنیم در بخش تأمین مواد اولیه و ماشین آلات و ثبت سفارشات با سرعت عمل بیشتری از استان‌های دیگری انجام می دهیم

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.