برگزیدگان هشتمین جشنواره صنعت چاپ قم تجلیل شدند

شهر بیست/ هشتمین صنعت چاپ قم با تجلیل از برگزیدگان این جشنواره به کار خود پایان داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزیدگان هشتمین جشنواره صنعت چاپ قم تجلیل شدند
شناسه : 15051 | انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، آیین اختتامیه هشتمین صنعت چاپ استان قم ظهر روز دوشنبه ۴ آذرماه ۱۳۹۸ با حضور سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم، محمود سیجانی رئیس سازمان صمت قم، حجت الاسلام جباری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم، حجت الاسلام لقمان‌پور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم و جمع کثیری از فعالان عرصه صنعت چاپ قم در تالار مرکزی شهر برگزار شد.

در این جشنواره که به همت و تلاش اتحادیه چاپخانه‌داران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، بعد از تلاوت آیات قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پشت تریبون حاضر شد و با اشاره به پیشتازی قم در صنعت چاپ و نشر کشور، بر لزوم حفظ و حراست از دارایی های معنوی و برندهای استان تأکید کرد و گفت: باید با تکیه بر دارایی‌های معنوی و برنامه ریزی مناسب شاهد درخشش صنعت چاپ و نشر قم در عرصه‌های بین‌المللی هم باشیم.

محمود سیجانی رئیس سازمان صمت قم، سخنران دیگر این جشنواره بود که به پشت تریبون رفت و در سخنانی با اشاره به جایگاه و موقعیت ممتاز فرهنگی قم، از صنعت چاپ قم به عنوان قطب نخست صنعت چاپ و نشر کشور یاد کرد.

وی همچنین از صنعت چاپ به عنوان یکی از ابزار اصلی حوزه نشر یاد کرد و گفت: رتبه نخست قم در حوزه نشر، با تلاش زحمات صنعت چاپ به بار نشسته است.

در ادامه مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم که به نیابت از بهرام سرمست استاندار قم در این مراسم حاضر شده بود، گفت: صنعت چاپ نقش ممتاز و متمایزی در ارتباط با حوزه فرهنگ دارد و صنعت چاپ در قم با کمترین حمایت از منابع سرمایه‌ای، توانسته این جایگاه را در کشور کسب کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی قم بر لزوم حمایت از صنعت چاپ قم تأکید کرد و گفت: فعالان این عرصه برای سهم خواهی از بسته‌های حمایتی از مسئولان مطالبه کنند.

سخنران پایانی این مراسم، سیده شبنم فاطمی رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد استان قم بود که از برگزاری «رویداد چاره جو» در قم به عنوان نخستین رویداد دریافت ایده در حوزه صنعت چاپ و بسته‌بندی و نشر در در ۲۶ آذرماه سال جاری خبر داد.

وی با بیان اینکه این رویداد در سه حوزه صنعت «چاپ»، «بسته بندی» و «پخش» برگزار می‌شود، گفت: از تمامی فعالان، دانشجویان، اساتید و دانشجویان دعوت می‎کنیم که ایده‎های خود را در سایت رویداد ثبت کنند و پس از تجمیع ایده‎ها و داوری، تعداد محدودی انتخاب می‎شوند و در روز اختتامیه ۱۰ تا ۱۲ ایده ارائه می‌شوند و از میان آن‌ها ۳ ایده منتخب می‌شوند و جوایز به آن‌ها اعطا می‎شود.

در ادامه، محمد جعفر واصف، پیشکسوت صنعت چاپ استان قم تجلیل شد.

در بخش پایانی این جشنواره نیز برگزیدگان این جشنواره از سوی هیئت داوران معرفی شدند و از سوی مسئولان مورد تجلیل قرار گرفتند.

نوشته های مشابه
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
آماده‌باش ناوگان تاکسیرانی در لیالی قدر
ضرورت افزایش امنیت بوستان‌های قم
میزبانی ۷ بوستان از مسافران نوروزی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.