۴۲ درصد دانش آموزان قمی تجربه استعمال دخانیات دارند

شهر بیست/ سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی قم با اشاره به مطالعات انجام‌شده در قم بین سنین ۱۳ تا ۱۸ سال در سرشماری سال ۹۷، گفت: این آمار نشان می‌دهد ۴۲ درصد از دانش‌آموزان قمی در این سن، تجربه استفاده از دخانیات و سیگار را داشته‌اند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۴۲ درصد دانش آموزان قمی تجربه استعمال دخانیات دارند
شناسه : 15035 | انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از تسنیم قم، حسن ایزانلو با اشاره به اینکه دخانیات بزرگ‌ترین عامل خطر در بیماری‌های غیر واگیر است و سالانه ۸ میلیون نفر در جهان،قربانی استعمال دخانیات می‌شوند، گفت: در سرشماری سال ۹۵ بر اساس آخرین آمار بهداشت، ۱۴٫۱۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در کشور مصرف دخانیات داشتند که بر اساس میانگین ۲۵ درصد از مردان و ۴ درصد از زنان را تشکیل می‌دهد.

سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی قم با اشاره به مطالعات انجام‌شده در قم بین سنین ۱۳ تا ۱۸ سال در سرشماری سال ۹۷ خاطرنشان کرد: این آمار نشان می‌دهد ۴۲ درصد از دانش‌آموزان قمی در این سن، تجربه استفاده از دخانیات و سیگار را داشته‌اند.

سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی قم گفت: در این میان ۱۸ درصد از جمعیت شامل پسران و ۶ درصد دختران دانش‌آموز بوده‌ است.

وی افزود: همچنین در مورد مصرف قلیان ۱۵ درصد از نوجوانان در این سن پاسخ مثبت داده‌اند که ۱۹ درصد پسران و ۲ درصد دختران هستند.

ایزانلو عنوان کرد: دود سیگار و قلیان نیز از موارد بسیار خطرناک است که سلامت اطرافیان را تهدید می‌کند و نشان می‌دهد کودکان در معرض خطرات بیشتری از دود سیگار و قلیان قرار دارند.

وی اظهار داشت: ۱۴٫۵ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در قم در معرض دود دخانیات قرار دارند که ۲۱ درصد مردان و ۷٫۸ درصد زنان را تشکیل می‌دهد، از این افراد ۲۶ درصد در منازل در معرض دود هستند البته نوجوانان نیز ۳۸ درصد در مکان‌های عمومی در خطر دود دخانیات قرار دارند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.