گزارشی از فعالیت های مؤسسه دارالاکرام در قم

از ارائه بورسیه تحصیلی به ۲۹۷ دانش‌آموز تا ارائه آموزش به مادران بی‌سواد

شهر بیست/ مؤسسه دارالاکرام در زمینه تحصیل به دانش‌آموزان یتیم و بدسرپرست خدمات ارائه می‌دهد. بر همین اساس ۲۹۷ نفر از بورسیه این مؤسسه تحصیلی استفاده می‌کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
از ارائه بورسیه تحصیلی به ۲۹۷ دانش‌آموز تا ارائه آموزش به مادران بی‌سواد
شناسه : 1496 | انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از فارس قم، جلسه ماهانه شورای راهبردی مؤسسه فرهنگی دارالاکرام با حضور اعضای شورا و حجت‌الاسلام والمسلمین ولدان، مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه به منظور بررسی مسائل مهم استانی مؤسسه و ارائه راهکارها برگزار شد.
منوچهر دهشیری، مدیر مؤسسه خیریه دارالاکرام شعبه قم با اشاره به آمار دانش‌آموزان بورسیه مؤسسه فرهنگی دارالاکرام شعبه قم در آبان سال ۹۷ گفت: این مؤسسه در زمینه تحصیل به دانش‌آموزان یتیم و بدسرپرست خدمات ارائه می‌دهد و بر همین اساس ۲۹۷ نفر از بورسیه تحصیلی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: ۱۱ جلسه مشاوره تحصیلی و ۲۴ جلسه مشاوره خانوادگی به صورت ماهیانه برگزار شد و تعداد کلاس‌های تقویتی و فوق برنامه در هفته ۱۸ جلسه بوده است.

مدیر مؤسسه خیریه دارالاکرام شعبه قم عنوان کرد: ۲۹ نفر مددکار فعال، ۱۸ نفر همیار آموزشی، ۵۳ نفر همیار درمانی و ۲۴ نفر همیار فرهنگی با مؤسسه همکاری دارند.

وی خاطرنشان کرد: این مؤسسه در زمینه خرید و رهن منزل برای خانواده‌های نیازمند نیز فعالیت داشته و همچنین زمینه ارائه خدمت رایگان در درمانگاه قرآن و عترت و آزمایشگاه بوعلی فراهم شده است.

دهشیری با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با مدیریت بهداشت آموزش و پرورش گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه از هفته آینده طرح غربالگری دانش‌آموزان بورسیه مؤسسه و در صورت نیاز خانواده آنها به صورت جهادی انجام می‌شود.

شناسایی مادران بی‌سواد دانش‌آموزان
وی با بیان اینکه مادران بی‌سواد دانش‌آموزان زیر پوشش مؤسسه شناسایی شده و به آموزش و پرورش معرفی شده‌اند گفت: بر همین اساس ۵۳ نفر از مادران شناسایی شده و در محل زندگی خود از خدمات آموزشی بهره‌مند می‌شوند که این مسئله از سوی مسؤولان ستادی و شهری و آموزش و پرورش مورد استقبال قرار گرفته است.
دهشیری عنوان کرد: این آمادگی وجود دارد که هزار نفر از دانش‌آموزان در خطر ترک تحصیل شناسایی و در صورت نیاز بورسیه شوند.

مدیر مؤسسه خیریه دارالاکرام شعبه قم از همه همیاران دلسوز و متدین شهر که در زمینه مددکاری، آموزش، بهداشت و درمان به خانواده‌های زیر پوشش مؤسسه خدمات‌رسانی می‌کنند تقدیر و تشکر کرد.

وی یادآور شد: امکان معرفی دانش‌آموز، مددکار و همیار آموزشی و به ویژه حمایت از دانش‌آموزان در سایت به مهربانی وجود دارد.

ضرورت واکسینه کردن انسان در برابر آسیب‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر ولدان، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم با اشاره به حدیثی اظهار کرد: اکرام مؤمن اکرام خدا و اهانت به مؤمن، اهانت به خدا است و حرمت مؤمن از کعبه بیت الله بالاتر قرار دارد. نبی اکرم(ص) فرمودند در بهشت مقام من و کسی که کفالت یتیم را به عهده می‌گیرد مانند دو انگشت به هم چسبیده است.

وی خاطرنشان کرد: در روایت دیگر ذکر شده که صدقه پیش از آنکه به دست مستحق برسد به دست خدا می‌رسد بنابراین باید جایگاه خود را قدر بدانید.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم با اشاره به عوامل نجات در برابر حوادث و آسیب‌ها گفت: راه نجات آشنایی با معارف اهل بیت(ع) و واکسینه شدن فکری است بنابراین باید در برابر هجمه‌های فکری و فرهنگی و بحران‌های اجتماعی حمایت صورت گیرد.

 وی به فعالیت نوجوان کده در مصلای قدس اشاره کرد و افزود: از سوی این بخش برنامه‌های ورزشی و تفریحی غنی در تابستان برگزار شد و در طول سال نیز امکان استفاده از برنامه‌ها برای افراد وجود دارد که از جمله آنها کلاس‌های تقویتی و امثال این موارد است.

ولدان خاطرنشان کرد: مصلای قم بر اساس پیوست فرهنگی برنامه‌هایی دارد. لازم است زمینه‌ای ایجاد شود تا از ظرفیت‌های مؤسسه های فرهنگی برای ارائه خدمات استفاده شود.

توسعه مؤسسه دارالاکرام

وی عنوان کرد: باید از بروز آسیب‌های اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان در مناطق مختلف شهری به ویژه پردیسان جلوگیری شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم با بیان اینکه لازم است با محوریت مساجد نهضت خدمت‌رسانی انجام شود گفت: باید با حفظ شئونات نهضت خدمت‌رسانی و اکرام فرهنگ‌سازی و جاری شود و افراد علاقه‌مند در مشاغل مختلف بتوانند خدمت‌رسانی کنند.

وی یادآور شد: این مؤسسه باید با توجه به وضعیت، شرایط و تنگناهای خاص در مسائل اقتصادی و اجتماعی توسعه پیدا کند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.