نمی‌توانیم تکلیفی بر هنرمند تحمیل کنیم/ از تولید نمایش‌های ارزشی و اجتماعی حمایت می‌کنیم

شهر بیست/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با تأکید بر اینکه ما نمی‌توانیم تکلیفی بر هنرمند داشته باشیم و از او بخواهیم آنچه که ما می‌گوییم تولید کن، گفت: حمایت‌های این اداره‌کل معطوف به تولید نمایش‌هایی با موضوعات کاهش آسیب های اجتماعی، ایثار و شهادت و عفاف و حجاب خواهد بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نمی‌توانیم تکلیفی بر هنرمند تحمیل کنیم/ از تولید نمایش‌های ارزشی و اجتماعی حمایت می‌کنیم
شناسه : 14931 | انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، سید موسی حسینی کاشانی شامگاه جمعه ۲۴ آبان در مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره تئاتر استانی قم که در سالن شهید آوینی برگزار شد، با ابراز خرسندی از برگزاری قابل قبول این جشنواره، گفت: هر جشنواره‌ای ایرادات و نقاط ضعفی هم ممکن است داشته باشد اما کلیت جشنواره با همت آقای فرحناک و همکاری هنرمندان با نظم خاصی دنبال شد و با برنامه ریزی خوبی شکل گرفت.    

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه هنر تئاتر استان در حال بازگشت به روزهای خوب خودش است، تصریح کرد: از هنر نمایش استان، این توقع می رود که سفیر خوبی از مجموعه فرهنگی و هنری قم در استان های دیگر باشد و معمولاً هنرمندان با دست پر از جشنواره‌های منطقه‌ای و استانی بازمی‌گردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: هنرمندان هنرهای نمایش قم دغدغه مند هستند و بیشتر نمایشنامه های آنها با مضامین ارزشی و اجتماعی است که نشان از دغدغه آنان دارد.

حسینی کاشانی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم تکلیفی بر هنرمند داشته باشیم و از او بخواهیم آنچه که ما می‌گوییم تولید کن اما هنرمند با نگاه دغدغه‌مند خودش، نمایشنامه هایی را می‌نویسد و روی صحنه می برد که برای مخاطب، پیام داشته باشد.

وی، حرکت به سوی تولید نمایش‌های کیفی را از سیاست‌های جدی این جشنواره عنوان کرد و افزود: در جشنواره امسال، نمایش‌هایی با موضوعات ارزشمندی نظیر دفاع مقدس، تاریخی و آسیب های اجتماعی تولید شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین با اشاره به تشکیل شورای سیاست‌گذاری تئاتر قم، گفت: باید سند تئاتر استان نوشته شود و بر مبنای آن، برنامه ریزی و اجرا داشته باشیم.

حسینی کاشانی افزود: قم در زمینه تئاتر آیینی حرف برای گفتن دارد و در حوزه تئاتر کودک و نوجوان توانمند است اما حرکت در این مسیر باید بر مبنای سندی باشد که هنرمندان شهر پیش روی مدیران قرار می دهند.

وی همچنین از تقویت زیرساخت های فرهنگی به عنوان رویکرد جدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم عنوان کرد و گفت: تا پایان سال، عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی هنری خیابان امام خمینی را شروع خواهیم کرد و امیدواریم با مساعدت و همیاری نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و با کمک اهالی تئاتر، پلاتویی استاندارد در قم ساخته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در بخش پایانی سخنان خود، پیشرفت هنرهای نمایشی قم را در گروی همدلی اهالی تئاتر استان دانست و گفت: هنرمندان به ما کمک کنند تا مقولات مختلف فرهنگی را در قالب نمایش عرضه کنیم و قطعا حمایت های ما در مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به نمایش‌هایی با موضوعات کاهش آسیب های اجتماعی، ایثار و شهادت و عفاف و حجاب معطوف خواهد بود.

نوشته های مشابه
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم و مسجد جمکران
«تگرگ» روی میز تدوین رفت
نرخ جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم اعلام شد
طراحی میدان سپاه قم به کجا رسید؟
مجتمع آب درمانی در قم به‌زودی افتتاح می‌شود
اتمام پروژه احداث کمربندی بلوار خداکرم تا شهریور سال آینده
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.