مسمومیت دانش‌آموزان قمی در راهیان نور به دلیل مصرف آب آلوده

شهر بیست/ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم، گفت: دانش‌آموزان دختر قمی اعزامی به راهیان نور به دلیل استفاده از آب آلوده در منطقه علقمه دچار مسمومیت خفیف شده بودند که حال تمامی آنها رو به بهبود بوده و از بیمارستان مرخص شده‌اند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مسمومیت دانش‌آموزان قمی در راهیان نور به دلیل مصرف آب آلوده
شناسه : 14847 | انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایسنای قم، ناصر حمزه‌ای در خصوص مسمومیت دانش آموزان دختر قمی بیان کرد: سه کاروان از قم راهی مناطق جنگی به جنوب کشور شدند که در این میان ۷۲ دانش‌آموز دختر به دلیل استفاده از آب آلوده در راهیان نور دچار مسمومیت خفیف شدند، آخرین گزارش از وضعیت دانش آموزان این است که حال تمامی آنها رو به بهبود بوده و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: ثبت نام و هماهنگی و اعزام کاروان راهیان نور بر عهده آموزش و پرورش است و ۴ روز دانش آموزان در این سفر حضور دارند که ۲ روز در مسیر هستند و ۲ روز در منطقه مستقر می‌شوند.

وی اظهار کرد: هماهنگی و مراقبت و تغذیه در مسیر رفت و برگشت نیز با آموزش و پرورش و دو روز اقامت بر عهده سپاه پاسداران است که آسایشگاه و امکانات و امور بهداشتی و گردشگری را بر عهده دارد.

وی درباره علت مسمومیت توضیح داد: دانش آموزانی که روز دوم در علقمه بودند، در منطقه به دلیل نامناسب بودن آب و وجود هوای گرم و شرجی بر اساس گزارش بهداشت سپاه دچار حالت تهوع و مسمومیت خفیف می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: دانش آموزان مسموم شده در کاروان نخست در حدود ۵۰ نفر بودند که افراد به پادگان اندیمشک منتقل و تعدادی نیز در بیمارستان اهواز بستری می‌شوند. برخی از دانش‌آموزان نیز به دلیل استرس و احساس بیماری، بستری می‌شوند که با تشخیص پزشک همان ابتدا مرخص شدند، طبق گزارش‌ها هیچ‌گونه مسمومیت غذایی گزارش نشده است و برخی از دانش‌آموزان نیز اعلام کرده‌اند حال آنها رو به بهبود است و همان موقع مرخص شدند.

حمزه ای عنوان کرد: هیچ مسمومیت حادی در این سفر گزارش نشده است و با پیگیری از سپاه اعلام کردند، پزشک متخصص عفونی آزمایش لازم را از دانش‌آموزان گرفته است و به احتمال زیاد مسمومیت آب و هوا منجر به بیماری ویروسی شده است.

وی بیان کرد: بر اساس گزارش‌ها ۱۲ نفر از دانش‌آموزان کاروان دوم نیز بر اثر استفاده از آب در منطقه علقمه دچار مسمومیت شدند و با توجه به اینکه این دانش آموزان در خوابگاه اندیمشک مستقر شده بودند، ویروس از آن جا به این دانش‌آموزان منتقل شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: به کاروان سوم پس از اعزام به منطقه اجازه ماندن در اندیمشک را ندادیم و همه دانش آموزان این کاروان در سلامت هستند و به زودی به قم بازمی‌گردند.

وی گفت:در مجموع کاروان نخست با ۱۹۰ دانش آموز و کاروان دوم و سوم هر یک با ۱۴۵ دانش آموز به راهیان نور اعزام شده بودند.

حمزه ای افزود: سپاه پاسداران آخرین اطلاعیه درباره علت مسمومیت دانش آموزان و اقدامات انجام شده را به رسانه ها اعلام می‌کند.

وی عنوان کرد: اعزام کاروان راهیان نور از قم به اندیمشک متوقف شد تا پادگان اندیمشک، ویروس‌زدایی شود و از سلامت محیط اطمینان پیدا کنیم،سپس اعزام‌ها انجام می شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.