رئیس قوه قضائیه در قم:

رضایت مردم از اجرای عدالت مهم است نه رضایت برخی خواص/ تحت تأثیر فضاسازی‌ها قرار نمی‌گیریم

شهر بیست/ رئیس قوه قضائیه، اجرای عدالت را از اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی دانست و گفت: ممکن است برخی خواص از این رویکرد قوه قضائیه راضی نباشند که این مسئله مهم نیست، بلکه آنچه مهم است رضایت مردم از اجرای عدالت و احساس آن در جامعه است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رضایت مردم از اجرای عدالت مهم است نه رضایت برخی خواص/ تحت تأثیر فضاسازی‌ها قرار نمی‌گیریم
شناسه : 14844 | انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از تسنیم قم، آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی عصر امروز در همایش فرصت‌های تحول در سازمان قضایی نیروهای مسلح که در سالن جلسات ساختمان معصومیه برگزار شد، با تأکید بر اینکه پرونده مُسن برای سازمان قضایی بی‌معناست، گفت: پرونده‌هایی که از اهمیت بیشتری برخوردار است باید به صورت دقیق رسیدگی شود، سرعت فدای دقت و دقت فدای سرعت نشود و زمان‌بر شدن آن ممکن است از اثر آن بکاهد، با دقت زاویه‌های پرونده موردبررسی قرار گرفته و سرعت لازم داشته باشد.

تحت تأثیر فضاسازی و جوسازی‌ها قرار نمی‌گیریم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: پرونده‌هایی که اشاره‌ شده و هر پرونده‌ای که موضوع دغدغه مردم باشد باید عادلانه و دقیق مورد بررسی قرار بگیرد و اطلاع‌رسانی شده و مردم متوجه شوند که سرانجام چه شد و تحت تأثیر هیچ فضاسازی و جوسازی قرار نمی‌گیریم، این فضاسازی‌ها در تصمیم قوه قضاییه مؤثر نمی‌شود، باید حکم را شناخت و با صلاحیت تصمیم گرفت و آن را اجرا کرد.

در اجرای عدالت و رسیدگی به پرونده‌ها نارضایتی خواص اهمیتی ندارد

رئیس قوه قضائیه افزود: موضوعی که اهمیت داشته این بوده که عدالت اجرا شود و احساس مردم این است که عدالت باید اجرا شود، ممکن است خواصی راضی نشوند که مهم نیست و مهم این بوده که مردم احساس کنند عدالت در حال اجراشدن است، هیچ اجازه‌ای داده نمی‌شود فساد در جایی لانه کند و ممکن است برخی از این روند ناراضی باشند و این موضوع اصلاً مهم نیست و البته تأکید کرده‌ام برای عموم مردم اقدامات صورت گرفته گفته شود.

وی با بیان اینکه از نکات محوری قوه قضائیه عدالت است و همواره مورد تأکید است، تصریح کرد: منصفان جامعه زیاد هستند و باید در جریان امور قوه قضاییه قرار بگیرند، برخی پرونده‌ها چند سال است که در حال رسیدگی است و دارای ابعاد حسابرسی است و هنگامی‌که تصمیم گرفته می‌شود در اختیار مردم قرار بگیرد ایرادی ندارد و سبب اعتماد مردم و ایجاد عدالت می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: کاری که در سازمان قضایی مورد تأکید است موضوع پیشگیری است، همه دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی باید تلاش کنند ناهنجاری‌ها در کشور کاهش پیدا کرده و بی‌قانونی و قانون‌گریزی در کشور نباشد چون امری ناپسند است و نظارت‌پذیری و قانون مداری مورد تأکید است.

مسئولین وظیفه‌دارند پاسخگوی مردم باشند

وی با بیان اینکه اصلاح ساختارها سبب کاهش فساد شده و امر پیشگیری امری مبارک است، خاطرنشان کرد: مسئولان باید به سمت پاسخگویی حرکت کنند و جوابگوی مردم باشند، وظیفه‌دارند ضمن پاسخگویی  خود را در جایگاه پاسخگویی ببیند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.