نقش مؤثر برپایی نمایشگاه‌های هنری در تدوین سند تاریخی هنر قم

شهر بیست/ معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به برپایی نمایشگاه نخستین مسابقه عکس تئاتر قم، گفت: با استمرار برگزاری مسابقات عکس تخصصی تئاتر و برپایی نمایشگاه‌های تخصصی عکس تئاتر می‌توان در آینده سند تاریخی هنر استان را تدوین کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نقش مؤثر برپایی نمایشگاه‌های هنری در تدوین سند تاریخی هنر قم
شناسه : 14730 | انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، حسن دلیر با اشاره به برپایی نمایشگاه نخستین مسابقه عکس تئاتر قم، گفت: این نمایشگاه تخصصی به عنوان یکی از برنامه های جنبی بیست‌ویکمین تئاتر استانی برپا شده و بالغ بر ۴۰ اثر از نمایش‌های اجرا شده در سطح استان در نگارخانه شهید آوینی به نمایش گذاشته شده است.

وی، هنر نمایش را هنری زنده و پویا عنوان کرد و گفت: همچنین هنر عکاسی که می‌تواند صحنه‌های بکر و به یاد ماندنی را ثبت و ضبط کند، جایگاه مهم و حائز اهمیتی در ثبت تاریخی هنر نمایش دارد.

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: توجه هنرمندان تئاتر و عکاس به یکدیگر می‌تواند نمایشگاه‌های بعدی را هم رقم بزند که هم برای اصحاب هنر نمایش و هم برای هنرمندان عکاس از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

دلیر همچنین تصریح کرد: به هر اندازه که هنر عکاسی به صورت تخصصی‌تر در عرصه تئاتر پیش برود، می‌توان در سال‌های آتی با استفاده از این ظرفیت هنری، کارنامه فعالیت‌های تئاتر استان را در قالب یک کتاب ویژه به چاپ رساند.

وی افزود: با استمرار برگزاری این گونه مسابقات عکس تخصصی تئاتر و برپایی نمایشگاه‌های تخصصی عکس تئاتر می‌توان در آینده سند تاریخی هنر استان را تدوین کرد.

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم شروع برپایی این نمایشگاه موجب توجه بیشتر قشر عزیز عکاسان خبری استان هم بشود تا با مشارکت عکاسان خبری و هنری، آثار حرفه‌ای بیشتری را شاهد باشیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.